Snelle en budget pasta met 4 ingrediënten

Dit is mijn recept voor een gemakkelijke en snelle pasta met slechts 4 ingrediënten!

Wij zijn grote eters, dus met dit recept kan je met 2 personen elk 2 borden eten
Ook is het een echt budgetrecept! Ik betaalde slechts € 3,35!!

https://scontent-a-ams.xx.fbcdn.net/hphotos-frc1/575740_10201706301272405_966561496_n.jpg

Ingrediënten:

200 gr volkoren Cappelini (€1,01 voor 500gr)
4el kruidenkaas (€0,65 voor een doosje)
500 gr champignons (€1,27)
2 kleine uien (€0,42)
Verder heb je natuurlijk basic kruiden nodig. Ik gebruikte peper en zout, maar ook wat lookpoeder en tijm (wij hebben deze vers staan, maar je kan ook gedroogde tijm gebruiken).

 

Bereiding:

Snij de ui in dunne halve ringen.
Snij de champignons in schijfjes.
Zet een pot met water op het vuur, zodat dit straks kookt voor de pasta.
Bak de champignons in wat olijfolie (mijn vuur staat op 9, de hoogste stand die ik heb)
Kruid met peper, zout en look naar smaak. Als ze goed gebakken zijn, zet je ze even in een kommetje opzij.
Dan bak je de ui. Zorg dat ze mooi bruin en zacht zijn. Voeg dan de champignons terug toe en kruid met wat tijm.
(Klinkt misschien wat raar dat ik deze apart bak, maar ik heb graag mijn champignons goed gebakken!)
Zet ook het vuur wat lager. (Ik zet het op 2-3)
Doe ondertussen de pasta in het kokende water. (Ik breek de cappelini in 2, zodat ik die makkelijker kan mengen met mijn saus straks)
Terwijl de pasta kookt, maken we de saus af door aan de ajuin en de champignons enkele eetlepels kruidenkaas toe te voegen.
Roer de kruidenkaas door de champignons, laat de kaas rustig smelten.
Voeg dan ongeveer een kopje van het kookwater van de pasta toe aan je saus. Hierdoor wordt je saus lekker smeuiig!
Proef eens van je saus en kruid bij indien nodig.
Als je pasta gekookt is, giet je hem af. Je hoeft hem niet helemaal te laten uitlekken en zeker niet spoelen!!
Doe je pasta terug in de pot waarin je hem gekookt hebt en voeg daar je saus met je champignons en ui aan toe.
Roer nu goed door, Zodat al je pasta bedekt is met een heerlijk laagje van de saus!
En dan snel aan tafel!!

Ik ben vegetariër, dus ik maak hier meestal geen vlees bij. Als ik er toch een vleesvervanger bij wil, neem ik quornblokjes of tofu.

Ik hoop dat jullie dit recept eens uitproberen en hoor dan graag wat jullie ervan vinden!

Smakelijk!
Isabelle

Geef een reactie

