snailmail

Gisteren heb ik me ingeschreven op Tante Jannie’s Postkamer. Een heel erg leuke website vol met ideeën voor snailmail. Maar als je je inschrijft, kan je ook een adres toegestuurd krijgen om snailmail naar toe te sturen. Als ik het allemaal goed begrijp, werkt het een beetje zoals postcrossing.
Je krijgt een adres en een persoonlijk ID. Dit ID moet je dan in je brief zetten en degene die je brief krijgt, moet dit ID dan gaan ingeven op de website en dan kan jij op jouw beurt weer een brief krijgen. (best wel een lange zin..)
Wat ik vooral heel erg gemakkelijk vind is dat je ook kan aanvinken of je post wil versturen naar België en/of Nederland. Ik heb hier echt voor België gekozen omdat dit toch scheelt in postzegelprijs!
Ook krijg je samen met het adres, een beetje info over die persoon toegestuurd, weet je meteen iets om te schrijven!!

Vanmorgen had ik dus het adres in de postvak in van mijn mail zitten! En ik ben meteen aan de slag gegaan.
Ik haalde mijn verf boven en begon eraan!!

Dit was het resultaat:
Deze is klaar voor de post!! #snailmail #post

En dit is hoe is dat resultaat bereikt heb:

Ik heb gekozen voor herfstkleuren, omdat het a) herfst is en b) ik dit mooie kleuren vind, ik ben niet echt voor flashy..

CIMG4109

laten drogen aan de verwarming die vandaag heeft moeten werken, want wat een rotweer buiten!!

CIMG4112

Als mijn zelfgemaakt briefpapier droog is, kan ik beginnen schrijven!!

CIMG4118

Dan heb ik nog wat kaartjes gemaakt met leuke prenten, uitspraken erop

CIMG4124

Ook voegde ik er een van mijn zelfgemaakte kerstkaartjes bij.
Heel simpel, ik weet het, maar het was een van mijn favorieten!

CIMG4125

Hier zie je alles bij elkaar. Er zitten dus ook nog stickers bij en een kaartje met mijn ID erop.

CIMG4122

Hier kan je goed zien wat ik met de enveloppen heb gedaan. Ik heb ze gewoon aan elkaar geplakt. In elke envelop zit vanalles!

CIMG4126

CIMG4127

En dan kon ik alles mooi toeplooien!

CIMG4129

En dichtplakken!

CIMG4131

Omdat ik dit toch niet helemaal vertrouwde om ineens ook als enveloppe te gebruiken, heb ik nog een enveloppe gemaakt. Ik heb een pak met allemaal kleine bruine papieren zakjes. Dit heb ik dan ook even een kleurtje gegeven:

CIMG4132

En dan was het tijd om het adres erop te zetten!!

CIMG4133

CIMG4134

En dan mijn enveloppenpakket in de andere enveloppe stoppen (het paste mooi!!), toeplakken en klaar!!
Ik zou de volledige foto laten zien, want het adres ziet er echt wel goed uit (ik ben trots op mezelf!) maar om privacy-redenen ga ik dit maar niet doen!

Ik hoop dat jullie het leuk vinden!
Ik ben nog helemaal nieuw in de wereld van de slakkenpost, dus als jullie nog tips hebben, zijn deze altijd welkom!!

Groetjes,
Isabelle

3 thoughts on “snailmail

  1. Pingback: 1 maand online! | Ik Ben Nu

Geef een reactie

