Recept: Yellow smoothie

Ik heb het altijd moeilijk gehad om genoeg fruit te eten. Het is niet dat ik het niet lekker vind ofzo, maar op de een of andere manier deed ik het gewoon te weinig. Nu zijn er ook nog een aantal soorten die ik niet meer verdraag, maar ook een heleboel die ik wel prima kan eten als mijn buik in orde is!

Nu heb ik dus de perfecte manier gevonden om mijn dagelijkse portie fruit binnen te krijgen: smoothies!!

Ok, ik weet het, niets nieuws, iedereen maakt ze, maar toch wou ik mijn favoriete smoothie eventjes delen!

Wat heb je nodig voor 1 glas van 33cl?

een glas van 33 cl voor je afmetingen

Fotor060110224

1 banaan
2/3 van je glas bevroren mango (of verse natuurlijk)
1/3 van je glas appelsiensap
1/4 van je glas water

image

Hoe maak je het?

Er is niets makkelijker dan het maken van een smoothie! Doe gewoon alles in de blender, met het zachtste fruit onderaan. Dus in dit geval eerst de banaan en dan de mango. En dan zet je je blender aan!

Goed laten blenderen tot er geen brokjes meer inzitten en dan uitschenken in je glas en genieten van je dagelijkse portie fruit!

image

image

image

Wat zie ik er goed uit ’s ochtends!!

Zeker een smoothierecept om eens te proberen!! Je kan natuurlijk ook je fruitsap nog zelf persen, maar dit is net zo’n makkelijk recept omdat het zo snel gaat allemaal! En het enige dat je moet afwassen is je glas en de blender, geen fruitpers of mesjes en snijplankjes.
Lekker snel en een goede vitamineboost!!

Smakelijk!

8 thoughts on “Recept: Yellow smoothie

  1. Mmm smoothies! Nog een leuke tip: als je te veel hebt, in ijsvormpjes gieten en invriezen, gezonde ijsjes!
    Het fruitsap zou ik inderdaad laten, als je bijvoorbeeld rood fruit gebruikt of meloen dan heb je sap genoeg.
    En eigenlijk is gewoon fruit (niet gemixt) nog altijd beter want het mixen rukt de vezels helemaal kapot, waardoor je eigenlijk vooral de suiker overhoudt van je fruit.
    Maar ’t is natuurlijk nog steeds gezonder dan niets 🙂

Geef een reactie

