Bar cart

Mijn idee voor mijn vriend zijn verjaardagscadeau krijgt eindelijk vorm.

Hij heeft al meerdere malen gezegd hoe leuk hij het zou vinden om een soort bar te hebben in huis. Een plaats waar de drank kan ‘tentoongesteld’ worden, samen met wat glazen.
Zoals hier:
Bar Cart & Liquor Storage by FashionableHostess.com

Dus heb ik mijn hersenen en het internet wat laten werken!

Deze was veruit de meest fantastische die ik tegenkwam, maar mijn vriend verjaart al binnen 10 dagen, dus is dat geen mogelijkheid! Ook heb ik geen idee hoe ik dit zou moeten verwezenlijken!
Awesome bar!!

En toen zag ik deze:

Bar Cart Design, Pictures, Remodel, Decor and Ideas  what a great bar

Save money by repurposing old furniture. A paint job and a new set of casters turned this old bedroom shelving unit into a rolling kitchen cart. Its shelves are perfect for holding linens and dishes. The drawer, with its updated drawer pull, can stash takeout menus ( Courtesy of BHG)

Gorgeous Bar Cart rolly alcohol cart...repurposed from bathroom cart

Vele leuke en mooie ideeën dus!

Er zijn al een heel aantal dingen die ik niet meer moet kopen, zoals bepaalde glazen, flessen alcohol, een cocktailshaker, …

Maar wat heb ik wel nog nodig?

  1. een karretje
    RÅSKOG Roltafel IKEA
  2. whiskey of cognacglazen
    FRASERA Whiskyglas IKEAOPTIMAL Cognacglas IKEA Extra grote kelk zodat het aroma versterkt wordt.
  3. cocktailglazen
    OPTIMAL Cocktailglas IKEA
  4. een hoog glas voor rietjes
    SNÖFINT Glas IKEA
  5. een kommetje of schaal voor bijvoorbeeld ijs/kurkentrekker/citroen/…
    FÖRTJUST Schaal met deksel IKEA
  6. iets decoratiefs
    zoals een plantje
    SUCCULENT Plant IKEA
    of deze vriend
    SAMSPELT Decoratie IKEA De decoratie SAMSPELT is een kleur- en vormsterke blikvanger die de kamer karakter geeft.

Alles tezamen zou dit ongeveer 90 euro kosten. Wat natuurlijk wel een grote aankoop is. Vooral omdat ik mezelf ken en dus waarschijnlijk nog extraatjes zou kopen, waardoor ik uiteindelijk meer dan 100 euro zou uitgeven.. Wat toch een beetje teveel zou worden..

Dus hoe kan ik besparen?
We hebben dit tafeltje staan in onze woonkamer en het wordt enkel gebruikt om de telefoon op te zetten en wat decoratie.
HEMNES Nachttafeltje IKEA Lade makkelijk te openen en te sluiten. Met blokkeerstuk. Gemaakt van massief hout, een slijtvast en warm natuurmateriaal.
Dus misschien kan ik voorlopig dit gebruiken als bartafeltje en een oude krat of wijnkist ernaast voor extra flessenopslag..
Door dat te doen zou ik toch al 50 euro uitsparen! En het karretje kan altijd later nog eens aangeschaft worden (als kerstcadeau ofzo?)

Ik zal nog even mijn hersenen moeten laten werken en dan een tripje naar de IKEA!
Foto’s van onze fantastische bar komen in november!

Bedankt voor het lezen,
Isabelle

One thought on “Bar cart

  1. Pingback: Verjaardagscadeau | Ik Ben Nu

Geef een reactie

