Quotes 45/101

Deze keer alleen maar quotes uit muziek.
Want dat blijven de woorden die me het diepst kunnen raken.
Dus hier volgen stukjes uit de lyrics van Tool.
Al jaren mijn favoriete groep.

45-1
Stinkfist

45-2
Pushit
mijn favoriet nummer en dan in de live versie op de Salival CD

45-3
Jambi

45-4
Parabola

45-5
Schism
Hun bekendste liedje hier in België, dat hier al jaren in de Tijdloze staat en dit jaar stegen ze van 22 naar 14.

Als je op de naam van het nummer klikt, kom je op de youtube video van het nummer uit. Tool staat niet bekend voor hun happy of feel-good clips. Dus als je hele gevoelige ogen hebt, kijk je misschien best niet, want ze komen toch maar vreemd over bij velen. Ook hun teksten zijn ook niet echt licht te noemen. Voor mij gaan ze heel diep en hebben ze veel betekenis. Ik kan me dan ook helemaal laten meeslepen door hun nummers en echt gewoon met ogen toe liggen luisteren. Zeker wanneer pushit opstaat, is algemene stilte vereist. Als iemand dan iets durft zeggen of lawaai durft te maken, heeft die een grote kans om doodgebliksemd te worden…

Dus ik raad jullie ten zeerste aan om je ogen even dicht te doen en je volume helemaal open te draaien.

Geef een reactie

