De laatste dag

Morgen is het weer allemaal voorbij. Vandaag is het eindejaar en iedereen gaat dit op de één of andere manier vieren.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik er dit jaar niet echt naar uitkeek. Ik kijk er eigenlijk nooit echt echt naar uit. Ik vind Nieuwjaar vieren altijd zoiets van moeten. Mijn Nieuwjaar werd altijd met de vaste vriendengroep gevierd. Dan deden we eerst gourmet en vertrokken we met z’n allen richting de Oude Markt in Leuven om gaan af te tellen en vuurwerk te kijken. Dan speelde er nog voor een half uurtje een DJ op de markt en dit was altijd echt feest. Maar om half 1 was dat alweer gedaan. En dan ging die daar dag zeggen en die ging eventjes daar dag zeggen en dan stond je een uur op de markt rond te draaien. Dan volgde nog de hele discussie waar we dan naartoe zouden gaan. Nee, voor mij was de pret altijd al gedaan om half 1, soms al vroeger. Het kwam soms zo geforceerd over bij mij. Ik ga heel erg graag weg met vrienden en ik hou ervan om de hele nacht te gaan dansen. Maar ik moet er ook zin in hebben. En met Nieuwjaar moet je dan ineens gaan vieren. Ik vind het vaak ook gewoon te druk allemaal, ben geen fan van die immense drukte.
Vorig jaar vierden ik en mijn vriend voor het eerst Nieuwjaar samen, de jaren ervoor ging ik weg met mijn vrienden en hij met die van hem. Maar aangezien ik op krukken liep vorig jaar, zag ik het echt niet zitten om tot ik Leuven te gaan. Dus we vierden samen met een aantal mensen van de club (LRV, paardrijden dus). Daar ging ik toen regelmatig mee weg, maar we kenden elkaar nog niet zo lang. Het was heel erg gezellig. Maar ondertussen hoor of zie ik hen bijna niet meer sinds ik ziek geworden ben.

Maar goed ik heb echt niet uitgekeken naar vandaag ofzo. Maar nu begin ik het toch stiekem wel een beetje te doen. Dit jaar is het jaar dat al onze vrienden beslisten om met die andere vriendengroep weg te gaan of om met familie te vieren. En ja, als je al niet zo uitkijkt naar Nieuwjaar, doe je ook niet zoveel moeite om iets geregeld te krijgen…
Dus hoe ga ik Nieuwjaar vieren? Gewoon gezellig samen met mijn vriend vanavond. We gaan zelf samen pizza maken en als dessert heb ik Peanutbutter Cup ice cream van Ben&Jerry’s (mijn favoriet van het moment). Ook hebben we een fles Martini Brut gekocht, want yummie. En dan kijken we waarschijnlijk nog eventjes samen tv. En dan rond half 11 ofzo vertrekken we richting Leuven om daar op de Markt te gaan aftellen en te gaan dansen. Veel vrienden van mij zijn ook in Leuven aan het vieren dan, dus ik kom sowieso volk tegen. En ik wil ook heel graag een bezoekje brengen aan de Seven Oaks. Maar waarschijnlijk raak je daar binnen het uur niet binnen…

Maar nu ben ik dus nog alleen thuis, want mijn vriend werkt tot 18u vandaag. Ik heb in de voormiddag al alles klaargemaakt voor de pizza straks (veel groentjes) en straks maak ik nog een klein hapje klaar.

En vooral ben ik met volle teugen aan het genieten van de fantastische muziek op Studio Brussel. Want vanochtend begon de Tijdloze. En dat zijn stuk voor stuk zalige nummers. Maar echt allemaal!! Dus doe niet raar en luister ook naar StuBru. Het is de perfecte afsluiter van het jaar! Je kan hier live meeluisteren!

Ik heb zelf ook gestemd dit jaar! Hier was mijn top 3:
1. Tool – Schism
2. Pink Floyd – Wish You Were Here
3. System Of A Down – Chop Suey

Tool is echt mijn favoriete groep en ik ben al belachelijk blij dat ik ze minstens 1 keer per jaar op de radio kan horen tijdens de Tijdloze!

En hip hoi, System Of A Down staat er weer in en meteen op nummer 80!!

Voor mij is alles goed, zolang Nirvana niet op 1 staat met Smells Like Teen Spirit, want dat is niet het beste nummer aller tijden. Dat is zelfs niet het beste nummer van Nirvana. Maar ja, dat is alleen maar mijn mening he!

Geniet van jullie avond, vier goed, ga het nieuwe jaar goed in!!
En drink niet teveel, want daar heb je morgen of zelfs vannacht zelf nog, alleen maar spijt van! (Wat een wijsheid deel ik hier toch)

Groetjes,
Isabelle

2 thoughts on “De laatste dag

  1. Ik vind oudjaar ook altijd zo’n geforceerde bedoening: je ‘moet’ gaan feesten, en liefst met zoveel mogelijk mensen. Heb het zelf nog maar één keer in Leuven gevierd (shame on me, maar dat komt omdat mijn vriendinnen in mijn tienertijd nieuwjaar vierden met hun vriendjes en diens vriendengroep en ik, tot ik mijn vriend kende, altijd met mijn ouders nieuwjaar vierde, en daarna dan met de vriendengroep van mijn vriend – ja zo gaat dat) en vind het ook ongelooflijk stom dat om half 1 alles gedaan is en dat je dan nog ergens een overvol café moet zien binnen te raken. Ik hou niet zo van drukte… en de 7 Oaks is sowieso al een claustrofobische bedoening!

    • Ja ik denk er allemaal net hetzelfde over. Het werkt niet zo goed bij mij als ik moet gaan feesten. Ik heb dat met mijn verjaardag zelfs ook. Maar dedrukte maakt het dan natuurlijk nog 10 keer erger!
      En ja 7 oaks, altijd druk, maar toch ga ik er echt wel graag heen 😛

Geef een reactie

