Recept: Broodje met avocado, ei en roomkaas

dsc_0008

Vandaag deel ik met jullie mijn favoriete lunch van de laatste weken,
een broodje met zelf gekruide roomkaas, avocado, ei en wat rucola van mijn eigen moestuin!

Aangezien ik zelf geen broodje met veel sla, worteltjes en komkommer meer kan eten, ging ik op zoek naar andere combinaties die ook lekker, gezond en makkelijk waren!! En dit broodje is voor mij echt een toppertje!

Verder past dit broodje ook helemaal binnen het dieet dat ik volg, het bodieboost dieet. Voor medebodieboosters: dit broodje is 1/2 portie koolhydraten, 1/2 portie eiwitten, 1 portie zuivel en 1 portie groenten

Wat heb je nodig voor 1 broodje?

1 pistolet of piccolo
1 hardgekookt ei
1/2 stevige avocado (nog niet te rijp)
roomkaas natuur
enkele blaadjes rucola
paprikakruiden, zout, cayennepeper, lookpoeder
eventueel verse peterselie, bieslook, lente-ui

Hoe maak je het?

Eerst ga je de roomkaas kruiden. Doe er wat zout, cayennepeper, paprikapoeder en lookpoeder in en meng dit goed. Verder doe je er nog wat verse peterselie, bieslook en lente-ui door.
Neem een hardgekookt eitje, dit snij ik in stukjes.
De avocado snij ik doormidden. De overige helft bewaar je makkelijk nog een dagje in de koelkast als je hem goed verpakt, hij gaat alleen wat verkleuren. De andere helft snij ik in fijne blokjes, dit meng ik met het ei en ik doe hier nog een beetje zout en paprikapoeder door.
Dan neem ik mijn broodje en snij het doormidden. Ik haal een beetje van het broodkruim uit het broodje, zo kan je meer tussen je broodje stoppen!
Eerst smeer ik een laagje roomkaas, daarop doe ik de avocado en het ei, dan nog enkele blaadjes rucola en… TADAAA!! Je broodje is klaar!
Nu nog opeten zonder te morsen, haha!

dsc_0004

dsc_0010

dsc_0009

Smakelijk!

4 thoughts on “Recept: Broodje met avocado, ei en roomkaas

Geef een reactie

