Ons Moestuin-terras in mei

Ik heb al een tijd geleden beloofd om foto’s te laten zien van ons terrasje, maar tot nu toe is het er nog niet echt van gekomen. Jullie zagen wel hier en daar al eens iets voorbij komen, maar een totaalbeeld kregen jullie nog niet. Ik stelde het altijd maar uit met het excuus “dat het nog niet af was”, maar dat zal het nooit echt zijn. Er is altijd wel iets dat beter kan: De terrasmeubels moeten nog een laagje verf krijgen, er moeten nog plantjes tegen de muur, onze groenten en fruit moeten nog gaan groeien, want dat is toch veel mooier voor de foto. Ja, dat is allemaal helemaal waar. Maar toch, ik vind eigenlijk dat het er nu al fantastisch uitziet!!
Ik ben echt verliefd op ons terras en elk moment dat het weer (en mijn lichaam) het toelaat probeer ik buiten te zitten! Nu het zonnetje weer vaker schijnt en het vaker mooi weer is (geef toe, we kunnen niet klagen), hebben wij al een aantal keer buiten op ons terras kunnen eten. En wat is dat fijn! Zeker wanneer je al hier en daar een blaadje kan plukken om op je bord te leggen!
Maar genoeg gepraat nu, tijd voor de foto’s!!

Eerst ga ik beginnen met de minst mooie foto’s om jullie een overzicht te geven van ons terras en wat er allemaal op staat.
Er staan bloempjes op natuurlijk en een tafel en stoelen en een bankje, maar het belangrijkste voor ons is eigenlijk onze moestuin-in-potten!

dsc_0015
Bij deze foto sta ik in de deuropening. Je kan op de foto zien tot waar ons terras ongeveer komt, maar daar achter loopt het eigenlijk nog door. Achter die omheining (hoe noem je dat eigenlijk, wij zeggen daar een reling tegen, maar dat is sowieso dialect) staan dus nog planten, maar mijn vriend is wel de enige die daar voor zorgt.

1 -Aardbeien- en daar heb ik de eerste al van kunnen plukken!!
2 -meer Aardbeien- maar een andere soort. Nog een stekje van vorig jaar.
3 -Oregano-
4 -Munt- Die woekert gelijk zot!! (Meer mojito drinken dus!!)
5 -Platte Peterselie-
6 -Rucola-
7 -Curry-
8 -Tuinkers- -Bieslook-die-nooit-uitgekomen-is-

dsc_0286
Dit is een foto van ons terras zelf, maar genomen van achter de ‘reling’.

1 -Pepers- Hier hebt je echt wekelijks oogst van, dit is niet bij te houden!
2 -Kerstomaat-
3 -Pepers-
4 -Laurier-
5 -Tijm-
6 -Rozemarijn-
7 -Pepers- Ja, nog meer! We maken hier chilipoeder en chiliolie van.
8 -Aardbeien- Daar hangt nog een ander soort aarbeienplant
9 -Citroenmelisse- -Basilicum-

dsc_0283
Dit is dus het stuk achter de fameuze ‘reling’. Nog best wel groot he! Hier staan de meeste groenten in metskuipen.

1 -Aardappelen- Die groeien echt pijlsnel!!
2 -Snijbiet-
3 -Frambozen- -Bramen- -Rode Bessen- Deze bak is maar een klein beetje overwoekerd hoor, haha!
4 -Worteltjes-
5 -Gele Courgette-
6 -Ananassalie- Nog van vorig jaar. Heel lekker in warme melk of thee!
7 -Basilicum-
8 -Tomaat- 3 verschillende soorten
9 -Paprika- -Vlinderstruik-

En dan nu een mooie foto van het geheel:

DSC_0001
TADAAAA!!!!
’t Is toch schoon he, mijn groene oase van rust…

En dan nog enkele detailfoto’s:

6

11

10

9

7

5

1

4

2

3

Ik hoop dat ik jullie met deze foto’s toch even heb kunnen laten meegenieten van ons terrasje!!
Ik vind het zelf echt de moeite waard! Je steekt wel tijd en zorg in je planten (en geld ook) maar je krijgt er wel zelfgekweekt lekkers voor in de plaats. Ik ben altijd zo trots als ik iets kan oogsten! En als je het niet groots wil aanpakken, enkele kruidenplantjes kan iedereen zetten. Ik zou persoonlijk niet meer zonder kunnen, want het is zo een luxe om gewoon buiten te kunnen stappen en verse kruiden te kunnen plukken. De geur en smaak is zoveel meer en beter dan die van gedroogde kruiden! Ja echt, ik ben verliefd! Ik kan niet wachten tot we een grote tuin hebben en nog meer kunnen planten!!

Hebben jullie ook een moestuintje?

6 thoughts on “Ons Moestuin-terras in mei

    • Haha, het is maar 3 op 4,5m en dan met het achterste stuk erbij 3 op 6m! Niet klein maar ook niet mega groot hoor!! En ik zou niet meer zonder balkon kunnen nu. Maar toch, ik droom al van een grote tuin!! Je kan wel enkele kruidenplantjes nemen hoor op je vensterbank! Is superleuk om te hebben! Tijm en rozemarijn zijn het makkelijkst. Basilicum kan nog wel eens moeilijk doen. Je koopt ze ook best echt in een plantenwinkel en kiet in de supermarkt!

  1. Je hebt echt een prachtig terras! Moet heerlijk zijn om daar in je zonnezetel te zitten πŸ™‚ Ons peperplantje is nog maar euhm 10cm groot dus nog geen pepers te zien, in de verste verte… Het groeit megatraag, zeker tegenover de andere planten.

Geef een reactie

