Dagboek #19

image

Ik heb bijna geen foto’s van vorige week. De enige foto’s die ik heb, zijn van het eind van de week en de meeste ervan zijn van donderdag omdat ik dan wou ploggen, en dat deed ik ook hoor.
Hoe komt het dat ik zo weinig foto’s heb? Omdat ik pijn heb, veel pijn en ik snap niet hoe het komt dat het steeds maar slechter gaat. Het enige dat ik weet, is dat ik er heel ongelukkig van word.

image

Een van de weinige foto’s van het begin van de week. Pasta pesto! Het ziet er zo lekker uit, maar ik ben er zo ziek van geweest. Dit was de eerste keer dat ik zo reageerde op pesto. Nu toch maar even niet meer eten.

image

We keken naar I, Frankenstein. Niet slecht, maar zeker niet wauw. Heel erg voorspelbaar verhaal en zwakke, weinig uitgewerkte personages. Hij was wel erg mooi gemaakt.
Baptiste keek gezellig mee.

image

En dan was het al donderdag en moest ik in het ziekenhuis zijn. Ik maakte die dag veel foto’s voor de plog en je kan ze allemaal hier bewonderen!

image

Joepie! Ik keek veel Game of Thrones deze week, het enige voordeel aan niet uit bed/zetel raken… Ik weet niet hoe vaak ik al heb zitten kijken met een what the @$¤% gebeurt er nu?! gezicht. Ik ben de tel al kwijt geraakt.

image

Het hoogtepunt van mijn dag was misschien wel toen we ’s avonds frietjes aten. Ik weet het, niet gezond en dat kan niet goed zijn voor mijn buik. Maar ik verdiende het, ik ben wel in het ziekenhuis geweest he! Eventjes zielig doen mag wel.

image

Of misschien was dit het hoogtepunt van die dag? Ik kan niet kiezen.

image

De dag erna naar de pony. Ik was heel blij dat ze nog zo schoon was!
(Check trouwens mijn net gewassen trui waar Schimmel haar neus aan afkuiste!)

image

Ah nee, toch niet…

Donderdag hadden we al het vermoeden dat mijn lieve pony op wandel was geweest (ontsnapt dus). En vrijdagnamiddag werd dat dus bevestigd. We spraken de overbuur die een paardenwinkel heeft en wiens paarden een eindje verder op de wei staan. Ik ken hem ook nog van vroeger in de manege en hij kent mij dus ook nog en Schimmeltje ook.
Mijn lieve pony was dus helemaal tot bij zijn paarden gelopen. Wat betekent dit? Dat ze een eind langs een drukke steenweg gelopen is en deze dan ook nog overgestoken is.
Ik ben zoooooo blij en opgelucht dat dat goed afgelopen is!! En zooooo kwaad op de onvoorzichtige tuinman die de poort liet openstaan! Ik had hem al meer dan eens gezegd om haar in de stal te zetten als hij op de wei moest zijn!! En hij heeft zelf paarden gehad, dan moet je echt beter weten!!

image

Onze komkommer werd vrijdagavond plechtig begraven/in de vuilbak gegooid. Hij zag er dus zo uit in zijn pot. Geel en slap en het werd alleen maar erger. Geen idee hoe dit komt, maar beter worden zat er niet meer in… Vrienden van ons hadden net hetzelfde probleem met hun komkommer. De rest van de plantjes ziet er wel goed uit. Deze week komen er foto’s!!

image

Eiersla maken. Lekkerrrr!

image

We gingen naar de benefiet BBQ van Palmas Para Todos. Zij steunen projecten in Brazilië, dit was hun 5e barbecue en het 4e jaar dat we gingen. En dan moeten we natuurlijk caipirinha drinken. Zo een lekker drankje!
Mijn vriend zijn mama won de hoofdprijs met de tombola, een ballonvaart! Ik ga mee!!

image

En dan natuurlijk eten. Ik at voornamelijk koolhydraten in de vorm van brood, aardappelsalade, rijst en pasta. Er was niets anders wat mijn buik aankon, haha.

image

Beetje lief doen.

image

Goeiemorgen Baptiste!!

image

Naar de pony. Hier is ze helemaal geborsteld! En nog steeds is ze niet al haar winterhaar kwijt.

image

Heerlijk weer gisteren. Dan is het zo fijn bij de pony! Ik moest wel snel gaan zitten omdat ik zoveel last heb van mijn onderrug en bekken…

image

Dus voetjes omhoog! Even rusten in de ligzetel op het terras van mijn oma en opa. Mijn benen hebben wel dringend wat kleur nodig, nu geven ze denk ik licht in het donker!

image

Ik was niet de enige die een dutje nodig had, Schimmel ging er ook even bij liggen.

image

We kochten twee kleine kasjes bij het kruidvat. Er staat paksoi in en een tomatenplantje en een paprikaplantje. Ik heb grote verwachtingen van de paksoi. Groei plantjes, groei!!

image

Ik kookte heel lekker gisterenavond, al zeg ik het zelf.
Geef toe, dit ziet er lekker uit!!

image

’s Avonds nog een ijsje eten. Dat is toegestaan bij dit warme weer. Strawberry Cheesecake is een van mijn Ben&Jerry’s favorieten, maar op nummer 1 staat toch Peanut Butter Cup.

image

En ten slotte wil ik nog even delen dat dit mijn nieuwe favoriete ontbijt is. Crackers met pindakaas en chocolate chips en daar een groot glas melk bij. Deze eet ik dan op voor het raam in de keuken, zodat ik ons terrasje kan bewonderen. En ondertussen komt Baptiste aan mijn voeten liggen. Dit is toch een geluksmomentje!

image

Ik weet dat ik wel vanalles heb gedaan, maar dit bekoop ik dan ook wel met veel pijn. Begin van de week deed ik het heel kalm aan en deed ik braaf mijn oefeningen van de kiné, maar de pijn werd alleen erger… Vrijdag lag ik de hele dag in de zetel, zaterdag lag ik de halve dag in bed. Zondag was ik ’s avonds bijna aan het huilen van de pijn. Ik wil hiermee niet zielig doen of medelijden wekken, maar ik merk dat ik in mijn dagboeken de zware momenten oversla. Ik zeg wel dat ik pijn heb, maar dat ik niet uit bed raak, dat vertel ik er niet bij…

En nu op naar de volgende week, met veel zon!!

Willen jullie up to date blijven van wat ik doe en zie? Volg me dan op instagram!!

Hoe was jullie week?

Volg je me al op bloglovin?

Geef een reactie

