De Nom Nom Nom Tag

Deze tag werd bedacht door Team Confetti die ik al een hele tijd volg, maar ik zag hem eigenlijk pas bij Iris. Hoe ik het bij Team Confetti gemist heb, weet ik niet, maar ik ben blij dat ik deze tag ontdekt heb. Want ja, hij gaat over eten, nom nom nom…

image

 

Wat vind jij lekker dat iedereen vies vindt en andersom?

Ik eet graag hollandse kaas met choco. En ik kan een hele pot augurken leegsnoepen, ik snap die mensen niet die de augurk van hun hamburger afhalen!
Wat ik dan weer helemaal niet lust zijn tomaten, echt niet. Ik eet wel heel graag tomatensaus, maar als er stukjes inzitten, vis ik ze eruit, bah! En dit uitleggen aan mensen, dan krijg je echt vreemde blikken, haha.
Ik lust ook niets met een anijssmaak, dus venkel en dille moet je echt niet in mijn eten doen, want ik moet mezelf dan tegenhouden zodat ik het niet gewoon weer uitspuug. Maar ik denk dat ik niet de enige ben die anijs niet lekker vindt.

Wat kook je het liefst en veel te vaak?

Pasta, pasta, pasta! Het liefst met tomatensaus met veel groenten erdoor zoals paprika, courgette, ui, wortel en champignons. Dit zou ik echt elke dag kunnen eten!

In welk restaurant zou je het liefst elke dag eten?

Vorige week at ik bij Paulie’s het lekkerste vegetarische gerecht dat ik ooit op restaurant at. Hier wil ik wel elke week gaan eten! Paulie’s vind je terug in Sint Truiden.
Waar het ook altijd superlekker is, is bij de Cantina in Leuven. Enkele jaren geleden sloot dit restaurant, maar vorige zondag werd het terug geopend! Dus we gaan er snel nog eens eten om te kijken of het nog steeds zo lekker is als vroeger! La Cantina del Coronel kan je vinden in de Muntstraat in Leuven.

wpid-20140503_215905.jpg

Als er een broodje naar je vernoemd zou worden, wat zou er dan opzitten en hoe zou het heten?

Vroeger at ik ALTIJD een club kaas zonder tomaat met extra augurken en cocktailsaus. Er ging geen week voorbij waarin ik dit broodje niet at! Nu verdraag ik geen salade meer dus het is moeilijker geworden om ergens een broodje te gaan halen.
Ik maak regelmatig een broodje met avocado, een gekookt eitje, vegetarische boterhamworst en wat peper, zout en paprikapoeder erover. En dit is zo lekker en nog eens gezond ook! Als ze dit ergens zouden verkopen, zouden ze aan mij een vaste klant hebben!
En hoe ik het zou noemen? De Isabelle zeker? Aangezien het naar mij vernoemd zou worden.

image

Deel een handige kooktip?

Als je pasta of aardappelen kookt en je wil je pot veilig en zonder toezicht in de keuken laten, moet je er een houten lepel insteken. Je pasta zal nooit meer overkoken!
En als je graag een gekookt eitje eet, maar je vindt ze vreselijk om te pellen? Een beetje bicarbonaat in je kookwater en het pellen van een eitje gaat veel makkelijker!

Wat staat er nog op je food baking bucket list?

Hierover wil ik al een hele tijd een blog schrijven, dus misschien moet ik dat maar eens gaan doen dan, haha! Wat ik vandaag van mijn food baking bucket list ga schrappen zijn koekjes met chocolade en pindakaas. Ik deed al heel lang inspiratie op op Pinterest of course. En nu is het tijd om ze ook eens echt te bakken! En dan uiteindelijk mijn eigen recept ontwikkelen, want eigen recepten zijn toch altijd de beste, niet?

Zelf koken / Eten bestellen / Buiten de deur eten ?

Als ik een van die drie elke dag moest doen, ging ik voor zelf koken. Om verschillende redenen. De eerste en belangrijkste is dat ik gewoon en heel erg van koken hou! Het ontspant me enorm en ik kan mijn creativiteit de vrije loop laten. Maar ook omdat je dan pas echt weet wat je eet, jij bepaalt de ingrediënten. En ook is het duizend keer beter voor de portemonnee.
Eten bestellen vind ik ook wel eens lekker, een lekker pak friet van de frituur, daar kan je me toch altijd een plezier mee doen. En geen enkele friet kan op tegen die van de frituur! Liefst met andalouse en joppiesaus. Of specialsaus met extra ajuin.
En buiten de deur eten is ook altijd fijn, zolang het niet te vaak is, want dan geniet ik er veel minder van.

image

Ben je ergens allergisch voor?

Als ik hazelnoten eet krijg ik sinds enkele maanden altijd jeuk in en rond mijn mond. Dit duurt een dik uur en gaat dan weer voorbij. Dus ik veronderstel dat dit een lichte allergie is.
Verder zijn er sinds ik Crohn heb wel een heleboel dingen bijgekomen die ik niet meer verdraag. Rauwe groenten bijvoorbeeld (wat ik echt heel erg vind!!), veel soorten fruit, erwten, spinazie en ongeschilde paprika. Als ik dat eet, doet mijn buik binnen het uur pijn. Van drank verdraag ik alles nog steeds goed, behalve bier. Wat ik echt wel jammer vind, ik was een bierdrinker, niets beter dan een goed fris pintje op een warme zomerdag!!

Wat is je foodobsessie van de afgelopen tijd?

Moeilijke vraag! De laatste tijd eten we wel veeeeeel meer tofu.
En nu de asperges in het seizoen zijn, kan ik daar ook niet genoeg van krijgen!

image

Wat is je favoriete toetje?

Ik ben geen grote dessertenmadam. Maar als je het voor mijn neus zet, eet ik het sowieso wel op hoor, haha! Laatst nam ik een café glacé als dessert op restaurant en dat was wel heel erg lekker!

Zo, alle vragen beantwoord en ik heb er honger van gekregen!!

Voel je vrij om deze tag over te nemen en laat dan zeker een berichtje achter, want ik wil jouw antwoorden ook graag eens lezen!

2 thoughts on “De Nom Nom Nom Tag

  1. Wat een super leuke tag! Ik had hem ook al bij Iris gezien. Ik ga hem opslaan en vanavond zelf invullen voor op mijn blog, want ik houd echt van eten. De tip van de houten lepel heb ik een tijdje geleden in een YouTube video gezien, echt ideaal!

    • Leuk, dan kom ik zeker eens lezen!!
      En die houten lepel is echt zo handig. Ik had vroeger al van mijn mama geleerd dat een beetje boter ook hielp tegen overkoken. Maar dit is dan toch minder vettig he!!

Geef een reactie

