Waar ik naar luisterde toen ik een boze tiener was

Ja, inderdaad, ik was een beetje een boze tiener. Of zo werd ik toch door veel mensen gezien.
Ik heb niet de makkelijkste jeugd gehad en het is zeker niet allemaal normaal verlopen. Maar ik ben er wel doorgeraakt en dit klinkt misschien een beetje stom voor sommigen, maar muziek heeft mij echt heel veel steun gebracht in moeilijke periodes. Ik luisterde bijna de hele dag muziek en liep constant met mijn iPod en oortjes in, afgesloten van de wereld.
Mijn muziekkeuze maakte volgens mij heel goed duidelijk hoe ik me voelde. Het moest hard zijn. Pop, dance, techno, etc waren per definitie slechte muziek.

Dus wat stond er vroeger zoal bij mij op repeat?


The Game – Disturbed


Honor Thy Father – Dream Theater


Duality – Slipknot


Born Of A Broken Man – Rage Against The Machine


Turns To Gray – Ill Niño


Deep Inside – KoRn


Hello – Evanescence


The Shooting Star That Destroyed Us – A Static Lullaby


Show Me How To Live – Audioslave


Pet – A Perfect Circle

Dit is maar een kleine selectie en het was al redelijk moeilijk om deze te maken, haha!
Maar het was wel fijn om even terug te gaan in de tijd en deze muziek terug te horen, daar heb ik me dan toch weer enkele uren mee vermaakt. Sommige groepen luister ik nu nog steeds, maar andere eigenlijk helemaal niet meer. Behalve dan op momenten als deze en nog steeds kan ik elk nummer van voor tot achter meezingen!

Waar luisterden jullie naar toen jullie 16 waren?

15 thoughts on “Waar ik naar luisterde toen ik een boze tiener was

  1. Vind je deze muziek ook nog steeds vet of ben je er een beetje uit gegroeid? Of ben je het gewoon vergeten? 😛
    5 jaar geleden luisterde ik naar early hardcore. Gabber, zegmaar. Nu luister ik naar industrial hardcore. De intelligente, duistere, hardere tak van hardcore house. Ik ben blij dat ik hier naartoe ben gegroeid. De luisteraars zijn toffer, de producers en dj’s zijn intelligenter en netter. En de muziek zelf is ook niet simpel ‘boemboemboem’. En doodgedraaid.

    • Ik luister die muziek minder dan vroeger. Nu ben ik grote fan van progressieve en alternatieve rock, iets minder hard dus. Maar ik kan nog steeds genieten van deze muziek. Ook sta ik nu wel open voor andere genres!

  2. Ik luister nog steeds dezelfde muziek als toen ik 16 was haha: Paramore, The Pretty Reckless, Pearl Jam, Guns ‘N Roses, AC/DC… Af en toe eens Rise Against, Evanescence en andere bands, hou van rock!

  3. Dat is wel heel zware muziek… zeker voor n meisje. Dichtste dat ik in de buurt kwam was Linkin Park denk ik en die klinken zo braaf plots 🙂 🙂

  4. Veel van deze bands heb ik ook naar geluisterd, Dream Theater vondt ik vooral geweldig. Dat waren stuk voor stuk meesters met hun instrument, wat kan ik daar van genieten .. Tegenwoordig luister ik naar vanalles, maar wat mij het meest trekt is Hardstyle en Reggae (totaal anders! haha)

    • Ja dat is inderdaad totaal anders dan nu! Vroeger zijn er veel discussies geweest bij ons wie de beste drummer was Joey Jordisson van Dlipknot of Mike Portnoy van Dream Theater. Haha. Maar inderdaad Dream Theater, allemaal zo’n goeie artiesten, met dan die minutenlange solo’s! Heerlijk!

  5. kan me helemaal vinden in je muzieksmaak (van toen). Ik ben zelf pas op mijn 16e de ‘moderne’, ‘boze tiener’ muziekwereld ingerold (mijn ouders luisterden voornamelijk klassieke muziek en klassiekers als de Beatles). Mijn eerste bands waren Linkin Park, Breaking Benjamin, Disturbed en System of a Down. Ik luister deze muziek nog steeds, maar meer uit nostalgie. Ik ben zelf via Iron Maiden doorgegroeid naar Symphonic Metal en Power Metal (iets waarin mijn klassieke muziek verleden in doorschemert). Maar ik kan eigenlijk van bijna elke soort muziek genieten. Dream Theater is ook een van mijn favorieten!

    • Ik luister er ook naar terug uit nostalgie en daar kan ik dan echt een hele dag mee bezig zijn. En als ik die muziek dan hoor, vraag ik me af waarom ik daar niet meer naar luister, want ik vind dit nog steeds heel goed om naar te luisteren! Maar ja, ik denk dat ieders muziekstijl evolueert he 🙂

Geef een reactie

