Dagboek #17

image

Na deze week kan ik zeggen dat ik fijne dingen heb gedaan, maar toch voel ik me een beetje een emotioneel wrak. Mijn pijn is weer erger en erger beginnen worden en mijn bekken zit weer helemaal geblokkeerd. Ik blijf wel doorduwen en mijn oefeningen doen enzo, maar het is moeilijk om de moed er in te houden als het erger wordt in plaats van beter. Maar ik weet dat ik hier gewoon weer even door moet en dat het wel weer beter zal gaan. Maar ondanks alles heb ik zo weinig mogelijk toegegeven aan de pijn en ik had een fijne week!

image

Vorige week konden we met een bevriend koppel mee naar een event in Stayen, het stadion van STVV. De zaal daar werd geopend en de cateraars voorgesteld. Het was erg gezellig, maar er was wel maar 1 van de cateraars die ook vegetarisch eten had voorzien. Een beetje jammer, want ik ging dus met honger naar huis.
Het stadion is echt mooi geworden, wel vond ik het veld er heel klein uitzien, ik had me dat veel groter voorgesteld!

image

Ik at deze week zo’n lekkere dingen!! Ik maakte voor het eerst zelf asperges a la flamende en ze waren zo lekker! Het was de eerste keer dat mijn vriend asperges at en hij vond het wel lekker, gelukkig! // Gevulde courgette! Dit recept komt nog online!

image

Lekker lui in de zetel en pizza eten! // We zijn bijna bij met Cordon. Nog 1 aflevering. Ik vind het echt een goeie serie!!

image

Op 1 mei gingen we naar de rommelmarkt. Ik zette een artikel online waarin je kon zien wat we allemaal kochten!

image

Omdat we de wei van Schimmeltje wat groter willen maken, moeten we een aantal dingen in orde brengen op de wei. Zoals bijvoorbeeld het droge riet afdoen, dit doet mijn vriend met de bosmaaier in stukjes. Schimmeltje had weer kriebels en dartelde vrolijk rond op de wei.

image

Zaterdagavond gingen we bij Paulie’s eten in Sint-Truiden voor de verjaardag van mijn mama. En zoals altijd was het weer erg lekker!
Cava met limoenwodka als aperitief en voor de anderen als hapje verschillende sneetjes vlees zoals gerookte ham en chorizo. Ook krgen we broodjes met heerlijke kruidenboter. / Nog eens asperges a la flamende. / En dan mijn hoofdgerecht, zo lekker!!!! Er stond niets vegetarisch meer op de kaart en de kok maakte speciaal voor mij het lekkerste dat ik ooit at op restaurant!! / Als nagerecht at ik een chocoladefestijn: chocolademousse, chocolade ijs en chocolade sabayon.

image

Nog eens mijn hoofdgerecht.  Kijk dan hoe mooi!! Pasta met witte en groene asperges, aardpeer en sluimererwten. Met een puree van sluimererwten en een creme van geitenkaas. En dat sausje, zo lekker! Dat was gemaakt van gerookte aardpeer. En dan nog mooie bloempjes! Ow em gee, heerlijk. Ik kan er niet over ophouden. En deze zondag, met moederdag, gaan we er weer eten, dus hopelijk krijg ik weer dit heerlijke gerecht!
Het was trouwens de eerste keer dat de kok het maakte!
Ok, nu hou ik erover op.
Maar het was dus echt lekker! Haha!!

image

Een beetje foto’s maken in het restaurant.

image

En gisteren gingen we naar de zee. Even uitwaaien. Het heeft even mijn gedachten verzet.

image

We gingen weer op restaurant. Eigenlijk had ik beter moeten weten. Want mijn buik was al niet in orde, maar vandaag doet hij gewoon echt pijn… Maar ik heb ook volgende week alweer mijn baxter en hoe dichter ik daarbij kom, hoe meer last ik krijg. Maar dit is gewoon mijn eigen dikke schuld! / Ik had zoveel pijn aan mijn bekken in de auto, vreselijk. Dus ik legde de zetel wat platter en mijn voeten op het dashboard.  Mooie sokken!! / Ik zag er te slecht uit voor een selfie… / En dan moesten we nog langs bij de ouders van mijn vriend om een bak op te pikken waarin we Baptist kunnen vervoeren. De kat die je hier ziet is Blinker, hij ziet er de laatste tijd zo goed uit! Hij heeft suikerziekte en krijgt hier spuitjes voor en soms ziet hij er dan even wat ziekjes uit. Maar nu is hij al een hele tijd mooi en gezond!

image

Baptist was vandaag stout, hij plaste in het midden van de living op de grond. Ik wou hem dan oppakken om hem in zijn hok te zetten. Maar onze Baptist wordt niet graag gepakt en dat heb ik gevoeld. Grote krabben op mijn arm en buik zijn het resultaat. In het begin wordt dat dan dik bij mij, toch een of andere allergische reactie denk ik, maar dit trekt snel weer weg.
Vanavond gaan we voor het eerst met Baptist naar de dierenarts. Hij gaat zijn inentingen krijgen en er wordt ook gecontroleerd of Baptist wel echt een  mannetje is, haha. En dan wordt er waarschijnlijk een afspraak gemaakt om hem te laten castreren, maar dat zullen we hem nog maar niet vertellen!

En nu ga ik het nog wat rustig aan doen en veel rusten! En hopelijk op naar een betere week!

Hoe was jullie week?

7 thoughts on “Dagboek #17

    • Ja, asperges, ik vind dat zo lekker!!!!
      En inderdaad, veel lekker eten vorige week. En gisteren weer op restaurant geweest en zondag opnieuw. Het is een beetje teveel van het goede, haha. Dus nu let ik er wel op dat ik daarbuiten gezonde keuzes maak!

  1. Dat hoofdgerecht ziet er inderdaad yummie uit. Superkok die dat zo on the spot wou klaarmaken. En asperges… zou ik nu wel elke dag willen eten 🙂

Geef een reactie

