MUA Matte

MUA is sinds half april eindelijk ook verkrijgbaar in België. Het is duidelijk dat velen onder ons hierop zaten te wachten, want toen ik naar de Kruidvat ging, was het halve rek al weer leeg! Er lagen nog slechts 2 palettes en eentje daarvan was het MUA Matte palette en die nam ik mee.

En omdat ik het palette zo mooi vind en het leuk vind om foto’s te maken, dacht ik: Waarom schrijf ik er geen post over? En dus deed ik dat maar!

dsc_0102

Het palette bestaat uit 10 matte oogschaduws met mooie neutrale kleuren, maar ook enkele donkerdere voor een sterkere look. Ik had al een tijdje nood aan meer matte oogschaduw aangezien bijna alle oogschaduw die ik heb toch glanst of shimmer bevat. Dit palette leek me dus perfect omdat je er zoveel kanten mee uitkan.

dsc_0103
De verpakking vind ik goed, het palette is stevig en je kan makkelijk de kleuren zien zonder dat je je palette moet opendoen. Ook zit er bij het palette een sponsapplicator, maar deze vind ikzelf niet zo fijn om mee te werken.
Ook zijn de palettes met 2 kleine stickertjes dichtgeplakt. Zo ben je zeker dat er nog niemand jouw palette heeft opengedaan of geprobeerd heeft.

dsc_0111
unwrap – butter – bare – taffetta – fade
penny – chino – truffle – fog – smoke


Fotor0430154457
Zoals het hoort nam ik ook swatches, maar daar ben ik duidelijk niet zo geoefend in, Maar dat kan natuurlijk ook liggen aan het feit dat de oogschaduws een pak minder fotogeniek zijn op mijn huid dan in het palette zelf.
Ik moest echt heel veel moeite doen voordat ik de kleuren van de eerste rij terugzag op mijn arm, ze dan ook nog op foto krijgen was niet zo makkelijk, maar het lukte redelijk. De eerste vier kleuren zien er bijna exact hetzelfde uit. Ze hebben niet heel veel pigment en zitten heel dicht tegen mijn huidskleur aan. Ook de highlighter, unwrap, doet zijn werk niet zo goed, jammer genoeg.
De onderste rij doet het wel wat beter, maar ook van Chino zie je bijna niets terug.

image

image

Ik heb deze ooglook gemaakt met unwrap, tafetta, penny en chino. De oogschaduws voelen nogal droog aan op mijn huid en zijn moeilijk te blenden. Maar doordat het mattte oogschaduws zijn krijg je wel een heel rustige en natuurlijke look.

dsc_0108

dsc_0113
Jammer genoeg ben ik niet zo heel blij met dit palette, ik was zo enthousiast toen ik het mee naar huis nam, maar nu valt het toch een beetje tegen. Het pigment is niet wauw en de kleuren blenden erg moeilijk. Een volledige look maken met dit palette zal ik dus niet meer zo snel gaan doen, maar in combinatie met andere oogschaduws is het wel fijn in gebruik.

MUA Matte is te koop bij Kruidvat.

3 thoughts on “MUA Matte

Geef een reactie

