Dagboek #16

image

Weer een week voorbij!
Ik begon mijn week ziek, maar dat was enkel de eerste 2 dagen. Daarna begon ik me iets beter te voelen, maar helemaal genezen ben ik nog niet. Ik was veel bij mijn pony afgelopen week omdat we er nu dagelijks moeten zijn om haar eten te geven nu mijn grootouders op vakantie zijn. Ik ging vorige week weer erg over mijn grens heen waardoor ik me door het einde van week moest slepen en ook nu nog erg veel pijn heb. Goed rusten en doseren is nu dus de boodschap en dan voel ik me hopelijk snel weer beter!
Ik nam wel veel leuke/mooie foto’s afgelopen week, kijken jullie mee?

image

Heel veel bij mijn lieve pony geweest. Kijk haar eens schattig zijn. Begin vorige week scheen de zon ook zo heerlijk. Het was echt zomer die dagen! Ik maakte ook kennis met de buurman van mijn grootouders, als hij zijn gras af rijdt, komt hij dit altijd naar Schimmeltje brengen. We hebben even fijn gepraat. Ik merk van mezelf dat ik veel zekerder ben geworden van mezelf op sociaal vlak, vroeger zou ik niet geweten hebben wat ik moest vertellen tegen iemand die ik niet kende. Nu gaat dit eigenlijk erg vlot!

image

Ik begin vorige week, met de zon op mijn gezicht, happy day! // Tegen het einde van de week voelde ik me al heel wat minder goed en dit kan je dan ook meteen aan mijn ogen zien, vind ik.

image

Donderdag gingen we langs bij mijn mama en dan kan een foto van Mika niet ontbreken. Ze komt altijd meteen bij mij op schoot liggen als ik daar ben. Wel kregen we ook slecht nieuws die dag, mijn zus en haar vriend hadden nog niet zo lang ook een kat en zij werd die nacht aangereden door een auto en is jammer genoeg gestorven. Ik vind het zo erg voor hun. // Soms geven we Baptist een kartonnen doos om op te knagen en in te zitten enzo, hij vindt ze fantastisch!  Maar toen ik dit zag, moest ik echt lachen! // Ik zat met het goede weer vaak op het terras van mijn grootouders, van daaruit kan ik een groot stuk van de wei zien. Schimmeltje stond hooi te eten en er zat gewoon een vogel op haar kont! De vogels komen vaak haren verzamelen op de wei voor hun nestjes, maar deze kwam ze gewoon zo uit haar vacht trekken. Schimmel vond het allemaal wel goed.

image

Hmmm… Allemaal lekkers!!
Risotto met champignons // Spaghetti // Quinoa met broccoli, sojareepjes en een puree van cashewnoten, broccoli en look.

image

Verf kiezen is zo moeilijk!! Maar ik denk dat de keuze nu wel gemaakt is!

image

De wei zit vol lieveheersbeestjes!  // Schimmeltje moest weer gewassen worden omdat ze een paar kleine schimmelplekjes had. Een heel werk, maar gelukkig zijn we er vroeg bij en is ze er normaal snel weer helemaal vanaf!

image

Na de kiné moest ik even wachten op mijn vriend. Geen ramp als de zon schijnt. // We gaan Schimmel haar wei wat groter maken zodat ze wat meer gras heeft. Maar eerst moet het dorre riet allemaal weggedaan worden met de bosmaaier. Dan moet al dat gemaaide riet op een hoop aan de kant. Dan alles even laten doorschieten (nieuw gras en vers riet). En ten slotte de afspanning verplaatsen. Gisteren deed mijn vriend het eerste deel van het riet af, maar we hebben dus nog veel werk.

image

Ik kan zo genieten van alle mooie bloemen!!

image

Zo voel ik me soms. // Mijn uitzicht als ik op het terras van mijn oma en opa op de ligstoel lig.

Zo dat waren alle foto’s van vorige week. De meeste zijn in het begin van de week genomen, naar het einde van de week was mijn energie gewoon op en kreeg ik erg veel pijn. Normaal gingen we zaterdagavond nog weg met vrienden, maar dit moesten we jammer genoeg afzeggen.

Dus nu op naar een nieuwe week en deze keer wel mijn grenzen respecteren!

Hoe was jullie week?

2 thoughts on “Dagboek #16

  1. Je grenzen respecteren is belangrijk hé – zowel tgo anderen, als tgo jezelf. Maar is niet altijd even simpel, dat weet ik ook!
    Die kleurtjes zien er leuk uit, ben benieuwd naar het resultaat op de muur.

Geef een reactie

