Londen 2013

CIMG1887

In mei vorig jaar gingen ik en mijn vriend voor 3 dagen naar Londen.

Ikzelf heb nog niet zoveel gereisd. Met ons gezin gingen we altijd op vakantie in eigen land of naar Nederland. En later zijn we 3 keer naar Frankrijk geweest. Voor de rest ging ik ook 2 keer met mijn grootouders naar Tenerife. And that’s it for me.
Mijn vriend daarentegen ging wel regelmatig op reis met zijn gezin vroeger.

Ik heb dus het gevoel dat ik heel veel in te halen heb en er zijn dan ook duizend-en-รฉรฉn plekken waar ik nog heen wil.

Omdat ik vorig jaar ook al zoveel pijn had (en het toen eigenlijk erger was dan nu op dit moment), besloten we voor 2 weken naar Zuid-Frankrijk te gaan. We konden er via-via een appartementje huren met een zwembad aan. Op de foto’s zag het er fantastisch uit. Toen we aankwamen zag het er echter vooral verwaarloosd uit. Ook was het vreselijk weer en dan nog eens erg koud in het appartement. Na 3 dagen besloten we terug naar huis te gaan. We zaten dus 2 keer bijna 12 uur in de auto op 3 dagen tijd. Ik was dan ook helemaal geradbraakt toen we weer thuis aankwamen.
Gelukkig kregen we het geld dat we betaald hadden voor de huur van het appartement weer terug en we besloten dan ook heel impulsief dat we naar Londen wilden. En dus gingen we dat boeken en de week erna zaten we al op de trein!

3 Dagen waren eigenlijk te kort om alles in Londen op het gemak te gaan bekijken. We hebben dan ook alles op hoge snelheid moeten doen en ik heb die dagen denk ik enkel overleefd op pijnstillers en door de hele dag door koffie te drinken (I know, klinkt niet gezond en is het ook niet). Maar ondanks de pijn en de vermoeidheid, vond ik het wel fantastisch! Voor mij ging er daar in Londen een nieuwe wereld open en ik werd helemaal verliefd. Het was er zo mooi en zo aangenaam! Dus aan iedereen die dit leest, in Londen moet je gewoon eens geweest zijn!

CIMG1625
Toen we aangekomen zijn gingen we eerst rechtstreeks naar het Brittish Museum. Echt een aanrader! Wat je daar zeker eens moet doen is, zoals ik op de foto hierboven, boos kijken voor het museum en hier een foto van laten nemen.

CIMG1607

CIMG1638
De 2e dag gingen we naar Madame Tussauds. Het is er natuurlijk leuk om foto’s te nemen bij die wassen beelden, maar ik voelde me vooral een beetje awkward als ik daar zo naast stond te poseren, maar dat zal wel aan mij liggen. En kijk! Ik sta met Johnny Depp op de foto!
Achteraf gezien had ik deze tijd toch liever aan iets anders besteed, want het was echt erg veel aanschuiven.

CIMG1637
Deze foto kon niet ontbreken aangezien mijn zus altijd zegt dat ik op Kate Winslet lijk…

CIMG1647

CIMG1649
Wij hadden de pech dat het erg bewolkt was toen we daar waren, maar de Millenium Bridge is ook erg leuk om te bezoeken!

CIMG1656
Als grote Dan Brown fan, moest ik wel langsgaan in de Temple Church. Deze kerk wordt bezocht in de Da Vinci Code. Het was wel betalen om binnen te mogen, maar het was wel een erg mooi kerkje. Ze vinden was iets moeilijker omdat ze echt heel ingesloten ligt!

CIMG1667

CIMG1677

CIMG1683
We brachten ook een bezoekje aan Soho, waar we lekkere tapas aten en op Soho Square zomaar tegen een optreden van 30 Seconds To Mars aanliepen. Whaaaaaat?!! Zo cool! We kregen ze jammer genoeg niet goed op foto (hier zie je enkel de gitarist), maar ik heb ze wel echt gezien. Live enzo, op een graspleintje in Londen.

CIMG1707
Ik heb mijn crappy fototoestel honderden keren vervloekt op onze reis. Dit zijn foto’s vanuit de London Eye. Ook echt heel fijn om te doen! Lekker romantisch zo als het schemert en alle lichten aan zijn!

CIMG1719

CIMG1734
Foto genomen door een behulpzame man!

CIMG1774
De derde dag was het belachelijk mooi weer! Heerlijk om zo te genieten van het zonnetje!

CIMG1779
Alle foto’s zien er plots veel beter uitwanneer de zon schijnt.

CIMG1786
Kijk een kindje op een hobbelpaard!

CIMG1797
Dit kon ik natuurlijk niet missen.

CIMG1813
En dit ook niet…

CIMG1825
Parliament Square is the place to be, met Westminster Abbey, the houses of parliament, Big Ben, … Echt een heel mooie plek!

CIMG1836
Dank u voor de mooie foto meneer.

CIMG1840
Hoe ik mezelf toen veel te dik vond, gaat mijn verstand te boven.

CIMG1853

CIMG1876

CIMG1880
Ik kan niet zo goed poseren…

CIMG1887
Dank u, medetoerist.

CIMG1889

CIMG1891

CIMG1950
Dan hadden we nog een boottochtje op de Thames tegoed omdat we een ticket voor 2 dagen met de tourbus hadden aangekocht. Het was zalig weer, dus dit was echt heel fijn om te doen en je kan dan natuurlijk ook een hele mooie foto nemen van de Tower Bridge.

CIMG1954
Zoiets dus.

CIMG2016
Kijk een enge man op een eng paard.

CIMG2017

CIMG2019
Wij verbleven in een hotelletje op Norfolk Square vlakbij het metrostation. Hier vertrokken we terug naar huis, maar eerst nog snel ons kaartje op de post doen. We zijn er een gewoonte van aan het maken om elke keer als we ergens heen gaan een kaartje aan onszelf te sturen.

Zo dat was een kleine selectie uit de foto’s die we hebben genomen in Londen. Ik hoop dat jullie het leuk vonden om mee te kijken!
Ik weet dat de foto’s van geen al te beste kwaliteit zijn, maar ik had toen echt een hele slechte camera (die op mijn gsm heeft meer megapixels…) en ik heb ze ook nog niet bewerkt. Normaal gebruik ik photoshop om mijn foto’s te bewerken (kleine aanpassingen met contrast en belichting enzo) maar aangezien onze laptop elke keer crashed als we er iets nieuws op installeren, heb ik dus geen fotoshop meer.

Zijn jullie al eens in Londen geweest?

9 thoughts on “Londen 2013

  1. Waaa Londen! Het lief is er ook helemaal zot van. Het was ons eerste echte reisje met ons twee ๐Ÿ™‚ Intussen 4 of 5 jaar geleden! Hopelijk kunnen we dit of volgend jaar nog eens gaan, maar dan met de kerstperiode! Het London Eye hebben wij jammer genoeg overgeslagen ๐Ÿ˜ฆ Ik ben zot van reuzenraden en ik weet niet meer waarom we het niet gedaan hebben!
    En een postkaart naar jezelf sturen! Hoe geniaal is dat!!

Geef een reactie

