Dagboek #15

image

Doordat ik gisteren met koorts in bed lag, komt mijn dagboek vandaag pas online!

Deze week maakte ik allerlei lekkers klaar, raakte eindelijk alles geplant op ons terrasje, ging ik naar de primark, vierden we Pasen en werd ik uiteindelijk ziek, boehoe!
Kijken jullie mee?

image

Ik // Vorige week dinsdag was het nog exact 50 dagen tot onze vakantie naar Rome. Het komt echt snel dichterbij nu!

image

Woensdag ging ik aan de slag om havermoutkoekjes te bakken voor mijn mama. // En natuurlijk ook een grote koek voor mijn vriend, een hartje natuurlijk.

image

Ik maakte woensdag ook chili sin carne waarvan ik ook een portie meenam naar mijn moeder donderdag. Ze heeft heel veel pijn aan haar knie en moet waarschijnlijk geopereerd worden. Dus koken is nogal moeilijk voor haar op het moment. // Donderdagmiddag waren we dus bij haar en we aten ’s middags een broodje van bij mijn favoriete broodjesbar, het snackhuisje in de Naamsestraat. Ik nam een ontvlambaar femke. Een broodje met aardappelsla, ei, sla en samoeraisaus. Het was heerlijk, maar sla en pikante saus maken mijn buik niet echt gelukkig…

image

We gingen ook de laatste planten halen voor ons terras. Alles staat er nu op, buiten enkele scheutjes die we gezaaid hebben en nu nog niet groot genoeg zijn.

image

Baptist // We gingen verf halen! De grote pot is voor onze tuinmeubelen.  De kleintjes waren staaltjes voor de keuken en de gang, maar ze vielen veel donkerder uit dan we hoopten.

image

Simba, de kat bij de ouders van mijn vriend, ze is sinds een half jaar volledig blind. // Darco ♡ Vrijdagavond gingen we kijken naar een training van de club. Jammer genoeg kreeg Darco een stamp van een ander paard en kon hij niet verder rijden. Hij heeft nu een kleine wonde aan zijn achterbeen, maar de dag erna had hij er toch al geen last meer van bij het lopen.

image

Een van mijn favoriete lakjes, Parka Perfect van Essie. // Ik ging naar de Kruidvat voor de MUA lijn te bekijken. Er was al veel uitverkocht, vooral de palettes. Er waren er nog maar 2, een ervan was deze met enkel matte oogschaduw. Hier ben ik erg blij mee!!

image

Ik begon eindelijk aan de bloemenslinger van de flow (beter laat dan nooit), maar ik maakte hem nog niet af. // We kregen een paascadeautje van onze onderburen. Een lief briefje en seevetten met een konijntje op, dat net de vrouwelijke versie van Baptist was.

image

Zaterdag ging ik met een vriendin naar de Primark. Heel fijn, maar ook erg vermoeiend. Het was er natuurlijk ook belachelijk druk.
Als afsluiter gingen we een smoothie drinken, ik koos voor een smoothie met fruit waarvan ik weet dat ik het normaal goed verdraag, maar het was blijkbaar toch teveel van het goede, gelukkig was het lichte buikpijn en ging het snel over. // Thuisgekomen met 2 zakken en netjes binnen budget gebleven! Baptist was erg geïnteresseerd in de zakken, papier is veel te verleidelijk om aan te knabbelen en om in stukjes te scheuren. Ik maakte uiteindelijk 1 van de zakken leeg zodat hij ermee kon spelen. Op een bapaald moment hoor ik allemaal gescheur en dan zie ik Baptist onder de zetel lopen. Toen ik ging kijken zag ik dat het handvat van de zak rond zijn buik zat en daar hing dan nog een stuk zak aan, de rest was afgescheurd. Baptist was duidelijk bang, maar we kregen hem niet te pakken. Gelukkig kon hij zichzelf snel bevrijden! En ik knipte de handvaten van de zak maar snel door…

image

En dan was het Pasen! Ik maakte een lekker uitgebreide brunch klaar. Met pannenkoeken, vers fruit, een gekookte eitjes en versgebakken rozijnenbroodjes. En natuurlijk chocolade. Heerlijk!!
Daarna was ik stikkapot. Ik had al 3 dagen keelpijn en een lichte hoest en dat werd alleen maar erger. En zondag kreeg ik er dan nog een lopende neus en constante niesbuien bij. Ik dacht dat ik gewoon wat last had van mijn allergieën.

image

Maar gisteren had ik dan koorts. En overal pijn, echt vreselijk. Ook had ik een verstopte neus, waarschijnlijk sinusitis. Hierdoor kreeg ik barstende hoofdpijn, oorpijn en zelfs pijn aan mijn tanden. Dus mijn vriend ging op zoek naar een apotheek van wacht en kwam terug met een voorraad medicatie. // ’s Avonds aten we pasta met kaassaus. Echt comfortfood dus.

Vandaag is mijn koorts gezakt en voel ik me dus al iets beter. Maar ik kan nog maar weinig doen en sta al snel te trillen op mijn benen. Hopelijk voel ik me morgen weer beter!

Hoe was jullie week?

3 thoughts on “Dagboek #15

  1. Jullie paasbrunch ziet er absoluut fantastisch uit!!
    De griep waart rond; in onze buurt zijn/waren er ook een aantal mensen ziek. Hopelijk ben je intussen genezen!

    • Het was ook echt lekker. Maar na het klaarmaken daarvan was al mijn energie plus mijn reserves wel wat op…
      En ondertussen voel ik me wel al beter, maar verre van genezen. Again stomme medicatie die mijn immuunsysteem overhoop haalt…

Geef een reactie

