Furry Friend Tag

Deze tag kon ik gewoon niet voorbij laten gaan! Een tag helemaal gewijd aan mijn huisdieren!

image

     Wat zijn de namen van je huisdieren?

Schimmelke (Ja, zo staat het op haar paspoort…) en Baptist

 

     Wat voor soort dier is het en welk ras?

Schimmel is een pony, ze is geen echte raspony, maar ze heeft heel veel weg van een Welsh Mountain Pony.
Baptist is een dwergkonijn.

(Ik weet dat een pony geen echt echt huisdier is, maar ze kan hier toch niet ontbreken he!?)

image

Lekker vuil!

     Hoe lang heb je je huisdieren al?

Schimmel heb ik van vlak voor Sinterklaas 2012 en Baptist van rond Sinterklaas 2013. Haha, dit is echt de eerste keer dat ik daarbij stilsta. Ik krijg wel hele fijne Sinterklaascadeautjes de laatste jaren!

Hoe kom je aan je huisdieren?

Schimmeltje is de pony waar ik vroeger in de manege mee heb leren rijden. Ze is altijd mijn lievelingetje geweest ondanks haar rodeo-uitspattingen en haar koppige karakter. Toen de manege dan eind 2012 verkocht werd, heb ik haar gekregen. Beste cadeau ooit!
Baptist is er gekomen in een moeilijke periode voor mij. Ik voelde me al een tijd heel slecht en had pas een ziekenhuisopname achter de rug. Ik en mijn vriend wilden ook al lang een echt huisdier, maar omdat we zo allergisch zijn aan katten en een hondje op een appartment nogal moeilijk is, kozen we voor een konijn. En ik heb er nog geen seconde spijt van gehad!

     Hoe oud zijn je huisdieren?

De tandarts is nog net langsgekomen voor Schimmeltje en bij een paard kan je de leeftijd bepalen aan de hand van hun tanden. De tandarts schatte Schimmel zeker niet ouder dan 25, dus dan heb ik maar beslist dat ze even oud is als ik (dat is voorlopig dus nog 23).
Baptist was 2 maanden oud toen we hem kochten en is dus nu 6 maanden en lekker aan het puberen…

image

     Wat is er zo grappig aan de persoonlijkheid van je huisdieren?

Wel Schimmel was vroeger echt heel erg koppig, vooral om te rijden was ze niet makkelijk en ik ben dan ook meer dan een keer van haar afgevallen. Ook is ze nogal associaal naar andere paarden toe. Nu ze bij mij staat is ze wel erg nieuwsgierig geworden en loopt ze dus met je de hele wei rond. Maar het grappigste vind ik dat ik echt met haar kan spelen op de wei. Dan komt ze aangelopen en kan ik met haar spelen zoals ja dat met een hond kan doen en dan springt ze in het rond, dat vind ik echt zo leuk en heb ik bij een ander paard nog niet gezien.
Baptist is gewoon bijna altijd grappig eigenlijk. Maar het grappigste vind ik als hij aan het rondcrossen is door het huis. Hij loopt dan naar de keuken en dan hoor je hem even niet en dan plots kom hij aangestormd door de keuken, de living door tot aan de zetel. Ook grappig vind ik hoe ongeduldig hij is als hij zijn eten krijgt, hij zit dan al met zijn neus in zijn bakje en als je dan het eten erin wil doen duwt hij je hand opzij. Hij snapt duidelijk niet zo goed dat dat eten niet zomaar magisch in zijn bakje verschijnt…

     Hoe belangrijk is de band met je huisdieren?

Heel erg belangrijk! Ik ben echt een gigantische dierenvriend! Ik zou niet meer zonder mijn huisdieren kunnen leven.
Maar de belangrijkste band is toch die met Schimmeltje, die band is er dan ook al 16 jaar! En sinds Schimmeltje heb ik nog maar 1 keer nog een paard tegengekomen waarmee ik ook een hele goeie band had, maar die is jamer genoeg verkocht… Dus ik hoop vanuit de grond van mijn hart dat ik later een paard vind waarmee ik net zo’n diepe band krijg als ik nu met Schimmeltje heb. Maar geen enkel paard gaat ooit aan haar kunnen tippen. Ze heeft me zoveel geleerd in al die jaren. Ik zou nooit de ruiter geworden zijn die ik nu ben zonder haar.

image

     Wat zijn je favoriete herinneringen aan je huisdieren?

De meeste herinneringen heb ik natuurlijk aan Schimmeltje, want haar ken ik al zo lang! Maar favoriete herinneringen uitkiezen is wel moeilijk. Grappig genoeg is het eerste wat in me opkomt: die keren dat ik er vanaf viel en zij gewoon naar me terugkwam en zelfs kwam snuffelen alsof ze wou zeggen, “Komaan, terug opstappen!”. En de mooiste herinnering is eigenlijk de dag dat ik wist dat ze van mij was, dat ik haar mocht meenemen. Echt serieus, ik ben nog niet vaak zo gelukkig geweest als die dag!
Favoriete herinneringen aan Baptist zijn wat moeilijk omdat we hem nog niet zo lang hebben. Maar ik ga nooit vergeten hoe schattig hij was toen we hem pas hadden! Zo’n lieve pluizebol!

image

     Welke koosnaampjes geef je aan je huisdieren?

Tegen Schimmel zeg ik heel vaak Miel of Mieltje, want dat klinkt zo schattig! Ook zeg ik best wel vaak mie of mieke tegen haar. Mijn vriend zegt altijd pony en mijn opa zegt altijd onze witte.
Tegen Baptist zeg ik eigenlijk bijna altijd gewoon Baptist. Of prot. Ja… Ik zeg prot tegen ons konijn, haha.

Hebben jullie huisdieren?

Geef een reactie

