Dagboek #13

image

Deze week was eigenlijk een beetje saai. Ik deed niet veel speciaals. Buiten cupcakes bakken, voetbal kijken, wandelen en een lichte ontsteking aan mijn slokdarm krijgen… Ok, zo saai was het nu ook niet.

image

Mijn favoriete ontbijt is vanille sojayoghurt met een beetje cruesli en wat noten. Daarbij neem ik sinds kort ook de ‘superfoods’: chiazaad, hennepzaad en lijnzaad. Van het lijnzaad weet ik dat het goede dingen doet voor mijn lichaam, vooral voor mijn darmen en vertering. Groot pluspunt dus! De andere moet ik nog even bekijken. // Ik heb de perfecte combibatie gevonden voor ijsthee te maken! Voor 1 grote kan gebruik ik 2 zakjes zwarte thee, 2 zakjes citroenthee en een zakje thee van eender welke rode vrucht en daar nog enkele gojibessen bij. Ook heel lekker met verse citrusvruchten erdoor!

image

Ik maakte nog wat paasversiering! Dit idee kreeg ik van Shifra van a cup of life. // Baptist ziet er altijd zo schattig uit als hij ligt te slapen. Maar meestal komt dat op foto niet zo schattig over, bij deze gelukkig wel.

image

Dinsdag was het voetbal op tv en Barcelona speelde. De wedstrijd was niet zo super, maar het gezelschap wel. We nodigden een bevriend koppel uit om mee voetbal te komen kijken. Ik zondigde niet te erg op mijn dieet door ervoor te zorgen dat er olijven en noten waren om te snoepen buiten de chips. Maar ik nam toch 1 joker, want ik bakte cupcakes en die waren zo lekker!! Chocolade cupcakes met pindakaas frosting en vanille cupcakes met limoen-mascarpone frosting. Binnenkort komt het recept op mijn blog!

image

Baptist is zo een ongeduldigaard! Als ik hem eten geef gaat hij meteen met zijn hoofd in het bekertje waarin ik het eten afmeet voor ik het in zijn bakje doe. Eigenlijk wel erg schattig. // Ik deed wat met klei en maakte een mini-konijn. Baptist vond hem erg interessant.

image

Ik maakte een van onze lievelingsgerechten. Aardappel, zoete aardappel, ui, wortel en raap met kruiden en olie in de oven. Heerlijk. Normaal doe ik er nog pastinaak bij, maar die hadden ze niet meer in de winkel.

image

Mijn mama had heel veel pijn aan haar knie en moest naar spoed. Ik en mijn vriend brachten haar. We hebben nog geen definitieve resultaten, daarvoor moet er eerst een MRI gedaan worden en dit kan pas deze vrijdag. Achteraf wou ik nog een foto nemen van onze kat, Mika. Maar die had daar duidelijk geen zin in. De kat buiten (die niet van ons is) is duidelijk fotogenieker.

image

Donderdag ging ik weer paardrijden. Door omstandigheden was ik de vorige 2 weken niet geweest. Het was heerlijk weer en ik was zo blij om terug op het paard te kunnen zitten. Mister was erg braaf en we hebben deze week ook voor de eerste keer gedraafd. Dat ging al bij al heel goed en ik had achteraf niet meer pijn dan de laatste keer. Mijn lichaam gaat dus duidelijk vooruit.

image

Ik ging langs bij Schimmeltje. 1/3 van haar wei is kapot doordat ze er met grote machines doorgingen om in het andere stuk van de wei bomen om te zagen. Die bomen moesten weg omdat de buurvrouw bang was dat ze ooit wel eens zouden kunnen omvallen. Zever dus eigenlijk. Mijn opa had er niet veel in te zeggen omdat het ging om bomen die aan de andere kant van de beek staan en dus niet op zijn grond. De bomen op zijn grond mochten wel blijven. Belachelijk want die bomen staan op 1m afstand van elkaar. Dus ik snap het punt niet echt. Ik en mijn opa waren de schade aan het bekijken en zijn dat doorgewandeld tot het bosje achter de wei. Het leverde wel mooie foto’s op.

image

Mijn favoriete lunch is een toast met avocado, een gekookt ei en kruiden erop. Yum! // Comfortfood: pasta met prei en wortel, quornblokjes en een sausje van kruidenkaas.

image

Ons terrasje ziet er steeds beter uit! // Dit is onze bak met bessenstruiken. Er staat een frambozenstruik in, bramen en rode besjes. Maar de framboos is de bak aan het overnemen en er komen overal plantjes naar boven! Maar ja, hoe meer planten, hoe meer frambozen?

image

Lekker makkelijk om spaghettisaus in de vriezer te hebben! // Een konijn maak je heel makkelijk gelukkig! Deze lege doos pasta zorgde voor uren speel en verniel plezier. Hier speelde hij verstoppertje.

image

Oeh!! Ik heb een nieuwe bril!!!! Het is wel wennen, want het is iets totaal anders, maar ik ben er zo blij mee! // Ik wou een foto maken samen met mijn vriend, maar hij staat niet graag op de foto.

image

Gisteren maakte ik leuke foto’s van Mieltje ♡ // En we plukten vers gras voor Baptist, die daar erg gelukkig mee was! Ik heb trouwens een nieuwe app om mijn foto’s te bewerken. Vandaar de foto’s met kaders, tekst en bloempjes. Bij die laatste van Baptist ga ik er wel een beetje over, haha.

image

En nu heb ik al weer enkele dagen last van mijn slokdarm. Dit komt waarschijnlijk door mijn Crohn en stress. Dus nu weer aan de pillen en deze zakjes tegen brandend maagzuur.  Gelukkig helpt het, want dit is allesbehalve fijn…

Hoe was jullie week?

3 thoughts on “Dagboek #13

  1. Met die gojibessen pas je beter wat op; als je ff googlet zal je lezen dat ze bij ‘te veel’ ervan eten ook bijwerkingen hebben. Trouwens met andere van die zaden ook (lijn en hennep). Ik heb eens wat opzoekwerk gedaan en er een postje van geschreven maar ’t is er nog niet van gekomen om het online te zetten!
    Blij te lezen dat het wat beter gaat met je lichaam!
    En al die fruitstruiken, in een bak? Echt, houdt dat? Want als ik dat zie staan in de tuin van mijn grootouders, dan neemt dat toch veel plek in, niet? (Heb ook frambozen overwogen, omdat die nog wel in een pot zouden gaan, maar je moet de takken ‘leiden’ met een raster of iets dergelijks, en daar heb ik geen plek voor.)

    • Ik weet dat je echt niet teveel van al die superfoods mag eten hoor, het is echt met mate 😉
      En onze bessen dedn het vorig jaar al redelijk goed, dus duimen voor een goede oogst dit jaar. En wij leiden de takken langs de ballustrade van ons terras 😉

Geef een reactie

