Glimlachlijstje

We hebben het allemaal wel eens, een dag waarop we ons wat minder goed in ons vel voelen en een dipje hebben.
Ik had gisteren zo een dag en daarom besloot ik om vandaag de dingen op een rijtje te zetten waar ik me altijd wat beter door ga voelen. Het zijn soms kleine dingen die een glimlach op mijn gezicht toveren!

Dit is mijn lijstje van dingen die ik het best doe wanneer ik een dip heb.

ponyknuffelen
Er is geen betere therapie voor mij, ze is er altijd voor mij en luistert zonder te oordelen.

een filmpje kijken
Liefst kijk ik een all-time favourite van me of nog beter, een disney film.

paardrijden
Dit kan ik nu jammer genoeg niet, maar ik hield er zo van! Hoe stormachtig mijn gedachten ook waren, ze kwamen tot rust tijdens het rijden, want je moet je focus volledig bij je paard houden.

bakken
Voor sommigen brengt het stress, maar ik hou ervan om cake, taart of koekjes te bakken. De geur die dan in je huis hangt alleen al!

schrijven en tekenen
Het kan me echt goed doen om alles gewoon op papier te zetten. Soms onsamenhangend, soms in een gedicht, soms gewoon enkele woorden. En een beetje tekenen of gewoon doodlen kan me ook afleiden van negatieve gedachten.

een klein cadeautje kopen voor mezelf
Het moet niets groots zijn. Een bosje bloemen om het huis op te fleuren, een leuk nagellakje, een leuk boekje, … Soms moet je jezelf gewoon eens verwennen!

wpid-20140211_161246.jpg

Wat kan jou uit een dip halen op een mindere dag?

 

 

4 thoughts on “Glimlachlijstje

Geef een reactie

