Dagboek #11

De voorbije week was een zware week, waarin ik weer naar het ziekenhuis ging, me ziek voelde, teveel hooi op mijn vork nam, maar wel fijne dingen deed.

Maandag deed ik niet zo heel veel. Ik ging naar de kiné en werkte wat vooruit voor mijn blog.

Dinsdag moest ik weer naar het ziekenhuis. Ik kreeg mijn infuus en had consultatie bij de dokter. Ik moest om half 12 in Gasthuisberg zijn. Normaal brengt mijn mama me altijd heen en terug en ook nu had ze op voorhand gevraagd hoelaat ik daar moest zijn. Maar de dag zelf kwam ze niet, iets van het niet specifiek gevraagd te hebben… Dus op het laatste moment moest ik nog met de trein.
Op de trein kwam de conducteur langs en dan was mijn key card nog vervallen ook. Gelukkig kreeg ik geen boete!

image

In het ziekenhuis aangekomen kreeg ik eerst mijn baxter. Hij moet nog maar 2 uur doorlopen, dus het gaat al veel sneller. Nu ik ook niet meer in de studie zit en de opstartfase met cortisone voorbij is, mag ik ook in de 2e kamer gaan zitten en daar is het een pak rustiger. Na een kwartier zat ik ook helemaal alleen en ik vond het wel fijn zo.
Ik trakteerde mezelf ook op een lion, want ja, dat verdien je wel als je in het ziekenhuis zit.

image

Ik koop ook elke keer de flow als ik mijn infuus krijg. Ik vind dit echt zo’n fijn tijdschrift en ook deze keer staat hij vol leuke en mooie dingen.

image

Toen ik eindelijk weer thuis was van het ziekenhuis was ik doodop. De reis van Tienen naar Leuven zou sowieso al erg vermoeiend zijn voor mij, maar als ik mijn medicatie gekregen heb, ben ik echt doodmoe. Die avond aten we dan ook gewoon pizza. Deze was met mozzarella, pesto en rode ui.

image

Woensdag ontbeet ik lekker met danio, cruesli en amandelen en daarbij een glas vers fruitsap.
En die vitamines had ik nodig want ik voelde me heel ziek. Dat heb ik altijd de dag na mijn infuus.

image

Baptist hield me gezelschap door de dag. Ik was zo moe en alles was pijnlijk, dus ik lag veel in de zetel tv te kijken en te rusten.

image

Die avond ruimden we onze kleerkast ook op. Het was heel veel werk en het is echt belachelijk hoeveel kleren wij ik heb! Uiteindelijk deed mijn vriend wel al het werk en lag ik gewoon op bed, want heel mijn lichaam deed pijn.

image

Donderdag voelde ik me nog steeds slecht, maar het ging wel al ietsje beter. Mijn vriend was ook vanaf die dag voor de rest van de week thuis, wat altijd fijn is, want ik voel me vaak alleen.
We gingen samen naar de dierenwinkel voor korrels voor Baptist zijn kooi. En ik ga dan altijd naar de konijntjes kijken. Er zaten weer 3 lieve pluizenbolletjes te wachten op een neiuw baasje. Ik kan me bijna niet meer voorstellen dat Baptist ook zo klein was!
Maar hier is het bewijs:

image

image

Ik lag ik de namiddag in de zetel, want ik was erg moe en om 17u moesten we nog naar Schimmeltje, want de tandarts kwam.

image

Schimmel weet het altijd wanneer er iets aan de hand is. Wanneer ik haar halster aandoe, gaat er meestal iets gebeuren. En meestal zijn dat niet de dingen die zij fijn vindt. Zoals een bezoek van de veearts bijvoorbeeld. En nu was het tijd voor de tandarts. Ik heb er geen foto van omdat ik haar zelf vasthield. Een paard krijgt vanaf een bepaalde leeftijd scherpe randen aan zijn tanden en deze moesten nu bijgeveild worden. De tandarts schatte Schimmel niet ouder dan 25 jaar. Dus ik besliste dat ze dan maar even oud was als ik. Kunnen we gezellig samen onze verjaardag vieren!

image

Baptist begint weer slechte manieren te krijgen. Hij was zo braaf en nu begint hij weer moeilijk te doen. Hij beet weer op de kabel van de laptop en op een van de dozen in de kast. En ondertussen begint hij weer overal zijn behoefte te doen. Blijkbaar komt dit omdat hij in zijn puberteit zit. Dit gaat vanzelf weer over, maar hem laten castreren zou ook moeten helpen tegen het wildplassen.

image

Vrijdag ontbeet ik in de ochtend weer lekker met danio, cruesli en amandelen.  Maar nu deed ik er ook wat lijnzaad en pecannoten bij.

image

’s Middags at ik toast met avocado, gekookte eitjes en vegetarische boterhammenworst. Dit was zooooo lekker!! Ik dronk er ook een smoothie bij.

’s Avonds moest ik dan naar de tandarts om mijn gaatjes te laten vullen. Ik had er de hele dag stress voor en vond het weer echt vreselijk. Ik denk niet dat ik ooit van mijn tandartsenangst ga afraken. En ja, de rekening die ik achteraf kreeg, was ook niet echt fijn. 155 euro, waarvan ik gelukkig nog 120 terugkrijg van de mutualiteit.

Dan was het wachten tot de verdoving in mijn mond was uitgewerkt, want ik had nog niet gegeten. Uiteindelijk kon ik pas na 10 uur eten. Daarna maakte ik me klaar en ging ik nog uit in Leuven met enkele vriendinnen. Ik bleef niet al te lang en was al snel moe, maar het was wel heel fijn!

image

Zaterdag gingen we langs bij Hans Anders voor een nieuwe bril voor mij (en het is niet de bril op de foto). Ik vond het vreselijk moeilijk om te kiezen! Ik heb mijn bril al 10 jaar en ben hem zo gewend, dus het was vreemd om een ander model op te zetten. Mijn vriend was niet de grootste hulp. Gelukkig was de verkoopster dat wel en zo werd de beslissing nog redelijk snel gemaakt. Binnen 2 weken zou ik hem moeten hebben!

image

Na de middag maakten ik en mijn vriend samen spaghetti. Heel gezellig, maar eigenlijk koken we allebei liever alleen omdat we allebei zo onze eigen manier hebben om spaghettisaus te maken en die komt niet altijd overeen, haha! Maar, het was wel heel lekkere saus.

image

Baptist komt graag bedelen als hij in zijn kooi zit en nee, daar kan ik niet aan weerstaan.

image

Die avond aten we onze lekkere spaghetti. We maakten trouwens heel veel saus, waarvan we veel in de diepvries staken.

Dan keken we nog wat Lost. We zitten ondertussen halfweg seizoen 5.

En dan gingen we weer uit in Leuven, deze keer was mijn vriend ook mee. We gingen eerst langs bij de Kult voor een shooter (mijn favoriet is de Harry Potter) en daarna gingen we naar Barvista, waar ik vrijdag ook heen ging. We bleven weer niet te lang om mezelf teveel pijn te besparen.

image

Zondag voelden ik en mijn vriend ons allebei wat ziek. En niet katerziek, maar echt ziek. We deden dan ook de hele dag niks. We lieten Baptist even uit zijn kooi, maar sinds enkele dagen doet hij dan elke keer ergens zijn behoefte… Dus nu mag hij niet meer zoveel uit zijn kooi. Als het keuteltjes zijn is het nog niet het einde van de wereld, maar als hij plast, is het opkuisen echt niet fijn!

image

Ik begon zondag ook aan het #100happydays project en dit was mijn eerste foto. Je kan mijn foto’s voor het project dagelijks trugzien op instagram!

image

Vandaag ging ik in oude tijdschriften op zoek naar leuke foto’s.  Ik vond mijn Chinese horoscoop terug en blijkbaar zijn ik en mijn vriend de slechtste combinatie voor elkaar, ik ben een paard en hij is een rat… Ach ja, gelukkig geloof ik daar helemaal niet in, maar ik ben wel blij dat ik een paard ben, want ja, het is een paard!!
Ook vond ik leuke vegetarische recepten terug, altijd leuk om inspiratie op te doen!

image

De foto’s had ik nodig voor in enkele kadertjes, want daar zaten al lang dezelfde foto’s in. De bovenste staan in het boekenrek in de living. De onderste hangen op in de keuken.

Hoe was jullie week?

 

Volg je me al op Bloglovin’ en Instagram?

 

Geef een reactie

