Eindelijk: 21 maart

image

Het is eindelijk zover, het is officieel lente!!
Jammer genoeg begint de lente hier met regen en wind. Maar dat vergeten we even.

Dit is waarom ik zo van de lente hou:


Alles komt weer tot leven en is fris en nieuw.

De dagen worden weer langer! Ik ben altijd veel blijer als ik kan opstaan en het is al licht buiten.

De eerste bloemen! Krokussen en paasbloemen, narcissen en dan de mooie bloesems overal aan de bomen.

De dikke truien kunnen weer terug in de kast. Hoewel we die deze winter nu ook weer niet zo hard nodig gehad hebben.

Het is bijna pasen! Dan kan ik weer redelijk ongegeneerd paaseitjes snoepen! Heerlijk. Maar ik heb me tot nu toe toch al kunnen bedwingen.

Schimmeltje verliest haar winterhaar. Ik vind haar superschattig met haar dikke vacht, maar ik ben toch altijd blij als ze het weer allemaal kwijt is.

Nu het zachter weer is buiten en de zon weer erg zijn best doet, komen we veel meer buiten. Wij hebben de laatste dagen al eens op ons terrasje gegeten in de zon!

We kunnen met zijn allen weer gaan tuinieren. Ik kan niet wachten tot ons terrasje weer vol staat met bloemen, fruit en groenten.

Er komen overal nieuwe collecties uit, vol met bloemenprints en veel frisse pastelkleurtjes. Tijd om eens te gaan shoppen!!

image

En!! Ook nog een heel belangrijke gebeurtenis deze dag:
Ik ben een half jaar gestopt met roken!! *trots*

Wat vinden jullie zo leuk aan de lente?

image

2 thoughts on “Eindelijk: 21 maart

  1. Ik ben meer een herfstkind 🙂
    Zeg die plant op de achtergrond, is dat komkommer? ik ga dat dit jaar nl voor het eerst proberen en vroeg me af of dat wel gaat in een pot.

    • Ja, wij hebben een komkommerplant gehad. Dat ging heel goed eigenlijk, ze moeten wel heeeel veel water hebben. En die van ons kreeg jammer genoeg begin augustus een ziekte en we hebben hem moeten wegdoen… Maar dit jaar zetten we er gewoon terug een ☺

Geef een reactie

