Dagboek #10

Half maart alweer, het gaat toch echt heel snel! Deze week was een week waar ik ondanks het feit dat ik meer en meer pijn kreeg en heel vermoeid was, toch nog heel wat deed. Ik genoot van de zon, kreeg een bijna-hartaanval en bakte een taart!

image

Ik genoot buiten van het zonnetje met een glas vers fruitsap, veel tijdschriften en een boek geschreven door de broer van mijn opa. Het is een boek over het leven van mijn overgrootouders en opa tijdens de oorlog. Mijn overgrootmoeder heb ik nog gekend. Ze stierf met pasen toen ik 8 was en werd 92. Ik zag haar heel vaak want ze woonde naast ons. Als ik het boek uit heb, ga ik met mijn opa foto’s bekijken van toen.

image

Sinds we Baptist hebben ligt er vaak iets te drogen op de verwarming in de keuken. Hier zijn het wortelschillen. 1 nachtje op de verwarming en ze zijn helemaal droog.

image

Dan zien ze er zo uit,

image

En dan maak je je konijn/hamster/cavia/… heel erg blij!
Het gaat ook met appelschillen, maar die hebben langer nodig en zet ik meestal in de oven op 30° voor enkele uren.

image

Ok, hele slechte foto, maar zo ziet Baptist er dus uit als hij geeuwt. Een beetje creepy he? Ik wil er al zo lang een foto van maken, maar ja, ik zit daar nu ook niet naast te wachten tot hij gaat geeuwen he.

image

We bouwen altijd mini speeltuintjes voor Baptist, #verwendnest. Hier was hij moe van het spelen. Handdoeken vindt hij trouwens geweldig!

image

Het was erg mistig dinsdagochtend. Die dag mochten de vliegtuigen ook een tijdje niet opstijgen op Zaventem.

image

De laatste tijd eten we veel tofu en ik denk dat ik de perfecte marinade heb ontwikkeld!

image

Moe van het spelen. En zie je die doos achter hem? Dat is een doos van bol.com en die ligt daar dus zodat hij niet aan de dozen in de kast bijt. Tot nu toe werkt het redelijk goed.

image

Woensdag ging ik weer rijden. Door van de trap te vallen vorige week, sloeg ik een weekje over. Het was heerlijk in het zonnetje!

image

Na het rijden nog even een drankje op het terras.

image

Er liepen daar ook 3 hele mooie katten rond, maar dit is de beste foto die ik kon nemen, niet al te fotogeniek dus..

image

Is dit een coole boom, of ligt dat gewoon aan mij?

image

Donderdag gingen we nog langs bij Mieltje.  Ik heb haar lekker lang geborsteld en dan kreeg zij nog lentekriebels en ze galoppeerde de hele wei door. Omdat het donker werd besloot ik naar binnen te gaan en ik gaf haar nog enkele wortels. Ik ging mijn schoenen terug aandoen en plots hoorde ik Schimmel hoesten. En ze stopte niet… Ik dus snel teruggelopen en echt, ik ben nog niet vaak zo bang geweest als op dat moment. En ik heb ook nog nooit een paard zo raar zien doen. Schimmel was wat gulzig geweest en ze had slecht gekauwd, waardoor er een stuk wortel vast was komen te zitten in haar slokdarm. Ik was helemaal in paniek. En Schimmeltje eigenlijk ook een beetje. Ze bleef maar met haar hoofd schudden en slikken en raar doen. Dus de veearts gebeld en die kwam meteen af. Maar tegen dat de veearts aankwam was het alweer voorbij. Door met haar hoofd te schudden, was het stukje weer losgekomen. Gelukkig, anders had de veearts met een sonde dat stukje moeten zien los te krijgen!
Het was dus een half uur bang zijn voor mij en Schimmel. Zijzelf was al snel weer vergeten wat er gebeurd was en kwam alweer bedelen voor snoepjes.  Ik daarentegen sliep die nacht amper.

image

Toen we thuiskwamen was het al heel laat en we vonden geen parkeerplaats.  Gelukkig kan mijn vriend goed parkeren op weinig plaats.

image

Ik begon me naarmate de week vorderde slechter en slechter te voelen. De spanning, stress en het in de kou staan donderdagavond deden daar niet goed aan. Vrijdag voelde ik me dus ook miserabel en kon ik de zetel niet uit. Ik keek dus een filmpje en koos voor Doornroosje. Nostalgie!

image

Zaterdag voelde ik me nog steeds slecht. Zondag zouden we bij mijn mama gaan eten en ze vroeg me om dessert te maken en ik kon geen nee zeggen. Ik had daarna vreselijke pijn en was zo moe! Eten maken zat er niet meer in en dus gingen we Chinees halen. Het was niet slecht, maar ik heb al veel betere gegeten. Het was ook redelijk duur.

image

Zondag kwam ik vroeg uit bed, want ik moest mijn dessert nog afmaken. Op een dag dat je veel pijn hebt, is het toch vanzelfsprekend dat je voor de eerste keer een taart bakt met drie lagen?  Of niet?

image

Baptist hield me nauwlettend in de gaten. Ik ging me ook nog snel douchen voor we vertrokken (en nee, toen keek Baptist niet toe). Ik had het uitgesteld omdat ik zo’n pijn had, maar nu moest het toch echt even.

image

Zondagmiddag moesten we dan bij mijn mama gaan eten. Mama maakte stoofvlees met frietjes, heerlijk!!
Buiten lag Mika te genieten van de zon. Ze ligt graag in de bloempotten, iets waar mijn mama al veel op gevloekt heeft…

image

Er kwamen nog 2 katten op bezoek. En kijk Mika haar kop op deze foto!

image

Kijk wat een beauty!! Ik was echt trots op mijn taart!

image

En ze was overheerlijk. Overdosis chocolade!!

image

’s Avonds nog eventjes langs bij Schimmeltje.

image

Waar de zon onderging en de lucht fantastisch mooi kleurde. Maar dat was niet alleen bij ons zo, op instagram zag ik de ene naar de andere luchtfoto voorbijkomen!

image

Na een hele winter niks aan de wei gedaan te hebben, was het nodig om de wei schoon te maken. En ja die hoopjes die je ziet, allemaal mest. (Niet die grote berg achteraan he, dat zijn takken) In totaal waren het 9 kruiwagens vol! Ik wou graag helpen, maar na 2 minuten keutels bij elkaar harken, had ik eigenlijk zin om te gaan zitten en te huilen. Vreselijke pijn in mijn armen!

image

Dus deed mijn vriend al het werk met wat hulp van mijn opa. Hier sta ik aan het kinderdagverblijf naast de wei. Je staat er echt veel hoger dan ik dacht, zo kreeg ik een mooi overzicht over de wei. Links zie je de grote hoop takken (die daar echt al meer dan 10 jaar ligt ofzo), wel, ze gaan dus eind april – begin mei van links van waar ik sta, door de hoop takken, helemaal tot de andere kant van de wei nieuwe riolering leggen voor het kinderdagverblijf. Dus in het midden over de hele breedte van de wei, parallel met de afspanning die je rechts ziet, wordt alles opengelegd. Ze schatten dat het zo’n 2 weken gaat duren, dus ik reken al op 3 weken.
Nu hebben ze wel beloofd van een afspanning te zetten op ongeveer de hoogte van die 2 boompjes, zodat Schimmeltje nog op de wei kan.
En dan nog het beste van al, ze zijn al een jaar aan het zeggen dat ze dat gaan komen doen en nu staat de datum dus vast en wanneer is dat? Net de periode dat mijn grootouders op vakantie zijn! Dus nu moet ik toezicht gaan houden op de werkzaamheden, haha!

image

En dan kwam ik op het lumineuze idee om het te tekenen. Het rode is waar ze de wei gaan openleggen, de witte lijnen is waar er afspanning zou moeten komen en de bluawe pijl staat recht op Schimmel haar stal, maar die kan je niet zien op de foto. En dat zwart is een graafmachine die heel veel lawaai maakt enzo. (Ik ben een echt tekentalent!)
Duidelijk toch!?

image

Ik zat de hele week vast op level 91 van Candy Crush. Vreselijk! Zondag deed mijn broer nog een poging om het uit te spelen, maar het lukte hem ook niet. Vanochtend speelde ik het dan ein-de-lijk uit!

image

Baptist poseerde nog even voor deze mooie foto!

Hoe was jullie week?

2 thoughts on “Dagboek #10

Geef een reactie

