Kringloop vondsten #1

dsc_0637

Vorige week gingen we naar de kringloop. Voor een bloempot, die we uiteindelijk niet vonden.

Dit is wat we wel vonden.
Klik op de foto om hem groter te zien!

dsc_0550Een wijnrekje, dat perfect past en erg mooi staat in onze kast!

dsc_0613Deze glazen flesjes kon ik gewoon niet laten staan!
Fotor020895812

dsc_0634Een cognac/whiskey fles.
Fotor0208100329

dsc_0604Deze mooie glazen pot. Ik vond het toen een hele ontdekking! Maar toen we een week later weer in de kringloop waren stonden er weer 5 weckpotten. De dag erna ging ik naar mijn oma voor haar verjaardag en ik vertelde fier over onze kringloopvondsten. Blijkt dat zij haar hele kelder nog volstaan heeft met van die potten van vroeger nog…

dsc_0617En dan, het pronkstuk. Deze knapperd! We hadden hem bijna niet gezien, want hij stond goed verstopt. We wilden al een tijdje zo’n koffiepot en nu hebben we hem. Voor 2 euro! ’t Is een echte Bodum in zo goed als perfecte staat!
Kijk hem eens blinken!
Fotor0208101051

Zoals ik net al zei, gingen we een week later terug. Een vriend van ons gaf zijn housewarming en wij gingen bierglazen halen voor hem in de kringloop. Natuurlijk kwamen we zelf ook niet met lege handen thuis!

Fotor0208101913Een melkkan-vriendje voor onze Bodum koffiepot!

dsc_0048Nee, deze kon ik gewoon niet laten staan!
Ik bedoel, er staat White Horse op!!

Fotor020810217Hoe lief zijn deze hartjes!!
De mensen in de kringwinkel mogen wel eens wat meer nadenken over waar ze hun prijsjes plakken. Wat een hel om die overal af te krijgen!

Fotor020810149En het pronkstuk van dit kringloopbezoek! Mijn gouden eend. Ik dacht hem eerst te overspuiten met wit. Maar ergens vind ik hem zo ook wel leuk. Mijn vriend vindt hem oerlelijk (heeft hij niet letterlijk gezegd, maar zijn blik toen ik hiermee aan kwam sprak boekdelen…). Ik ben van plan om er een miniplantje in te zetten.
Hij heet Fons trouwens.

Zo ik denk wel dat dat het was. Meer dan genoeg weer natuurlijk.
De kringloop stond echt weer vol met mooiespulletjes en elke week staan er weer nieuwe dingen!
Ik zag ook mooie parfumflesjes staan, maar die waren 10 euro per stuk, wat ik op dat moment veel vond en nu eigenlijk niet meer, want ze waren echt mooi!

Gaan jullie ook wel eens naar de kringloop?

6 thoughts on “Kringloop vondsten #1

    • Inderdaad, want er stond nog genoeg moois en leuks, maar gelukkig is mijn vriend er danom mij in te tomen. Hoewel er een grote glazen punch-bowl stond met glazen pollepel en glazen bekertjes erbij. Die hadden we bijna meegenomen, maar toen bedachten we ons dat we die echt nergens kwijt konden, haha!!

  1. Het is dat de kringloopwinkel bij ons “uit de kering” ligt, moest hij bv in het centrum van de stad zijn, ik zou er ook continu over de vloer komen denk ik! Zo leuk wat je met die glazen vaasjes doet! Ik zou er niet op komen, als ik ze zo ‘kaal’ in de winkel zou zien staan.

Geef een reactie

