Dagboek #4

Het is weer maandag, dus het is tijd voor een dagboekje!
Het valt me op dat sinds ik dit dagboek doe, er elke maandag wel iets gebeurt waardoor ik veel later dan gepland pas kan beginnen met schrijven. Vandaag hadden we bijvoorbeeld een hele tijd geen internet of tv door een storing. Ook is mijn laptop eens volledig vastgelopen voor een uur en is hij eens gecrasht (ja, serieus, doet hij wel vaker)… Maar toch, ik blijf volharden, haha!

Hier gaan we dan!

dsc_0557
Ik kocht een nieuwe portefeuille. Mijn andere had ik al van toen ik 15 was. 8 jaar dus al! Hij is nog steeds fantastisch en er was ook heel erg veel plaats in, maar het was dan ook een grote portefeuille en dat is niet altijd even handig. Deze is een pak kleiner, maar had toch veel plaats. Ik moet wel trekken om hem dicht te krijgen, met al die kaarten ook!

dsc_0049
Ik maakte voor het eerst stoofvlees! Vegetarisch natuurlijk! Het was overheerlijk, het recept was een combinatie van het recept uit het kookboek van de KVLV, het recept van de mama en mijn superieure smaakpapillen natuurlijk! Nee, nu even serieus, het was echt wel heel erg lekker!

dsc_0573
Baptist lag weer te schattig te dommelen in zijn kooi. Maar ja, tegen dat ik mijn fototoestel gaan halen was en in sluipmodus terug in de keuken stond en dan de bovenkant van zijn hok opendeed, was hij natuurlijk wakker…
Oh ja, hij besliste ook dat hij die gedroogde erwten in zijn brokkenmix toch niet zo lekker vindt.

dsc_0053
Ik kocht bloemen. En kijk hoe mooi ze zijn!

dsc_0045
Mijn vriend amuseerde zich met het fototoestel. Kijk wat een pareltje, haha!

dsc_0566
Joepie de poepie!! Onze reis naar Rome is geboekt. Of ja, het appartement dan toch (met terras in centrum Rome!!). We vertrekken 4 juni en komen de 13e terug. Later merkte mijn vriend op dat dat dan vrijdag de 13e is. Ja, hij is toch wat bijgelovig.

dsc_0598
Ik kocht een vriendje voor mijn mooie vrouwentongen (Sanseveria noemt dat in het schoon Nederlands zeker? Of niet?) En ja, ik weet dat mijn vrouwentongen niet in hun pot passen…
Daarom gingen we ook naar de kringloop!

dsc_0550
In de kringloop vonden we onder andere dit mooie wijnrekje dat erg mooi staat in onze kast. We vonden er nog vanalle andere mooie spullen, maar hierover later meer. Ik vond uiteindelijk geen pot die groot genoeg was voor mijn plant…

Op donderdag had ik ook nog een consultatie in het ziekenhuis. De uitslagen van mijn bloedonderzoek waren ondertussen ook binnen. En tegen mijn verwachtingen in, waren ze eigenlijk niet slecht, de remicade stond terug op peil. De dokter zei dat de oorzaak van mijn buikpijn was dat mijn darmen nog niet volledig genezen zijn van de laatste opstoot en dat ze dus nog geïrriteerd zijn. Als ik dan bepaalde dingen eet, krijg ik dus buikpijn. Wanneer mijn darm meer genezen is, zou ik normaal terug meer moeten kunnen verdragen. Ook is mijn darm waarschijnlijk een beetje “lui” geworden en gaat mijn vertering dus niet meer zoals het hoort. Ik moet dus weer meer gaan letten op wat ik eet.

Natuurlijk at ik die avond frietjes van het fritkot. En ja, ik wist dat ik hier buikpijn van ging krijgen, maar ze hebben me echt gesmaakt. (Een half uur nadat ik gedaan had met eten, had ik dus ook al krampen…)
We aten ook wel frietjes met een reden! De zus van mijn vriend is nu 2 maanden in België geweest en vertrok die nacht terug naar Brazilië. Ze woont en studeert daar nu al 4 jaar. En komt in de vakanties altijd terug naar België. Maar nu vertok ze dus terug voor 5 maanden en het is traditie geworden om dan frietjes te eten.

dsc_0541
En dan vertrokken we naar het mooie Duitsland! Ik was er nog nooit eerder geweest, maar wauw!! Wat mooi was het daar! Overal fantastische uitzichten en vooral SNEEUW!!

dsc_0217
Veel sneeuw. Gelukkig had ik mijn leren All-Stars met wollen voering. Die hielden mijn voeten heerlijk droog!

Fotor0203143559
Kijk dan hoe mooi!!!!!!
Ik schrijf later nog uitgebreider over ons fijne weekend, want het was heerlijk! Ook het hotel is een echte aanrader!

Fotor0203143254
Op de terugweg kwamen we ook dit euhm… huis tegen. Het was helemaal in de rots gebouwd.

dsc_0587
En dan waren we alweer thuis. En deze jongen was daar heel erg blij mee.

dsc_0562
Hoewel hij toch niet zo overtuigd is van mijn nieuwe pantoffels die ik in het hotel kocht…

En nu ga ik nog heel veel rusten, want ik ben echt op van ons weekend weg, het vele wandelen, zwemmen en het in de auto zitten heeft me geradbraakt. En morgen is het alweer enkele uurtjes aan het infuus en dan ben ik toch graag een beetje uitgerust.

Hoe was jullie week?

10 thoughts on “Dagboek #4

    • Ja, ik eet ook supergraag stoofvlees en nu kan ik het eindelijk ook zelf maken!
      En ja, Rome, ik wil er al jaaaaren heen! Ik ben nog niet vaak op reis geweest, maar nu zijn we er verandering in aan het brengen 🙂 Vorig jaar Londen, dit weekend Duitsland en dan in de zomer Rome!

    • Ja, ik hou ook echt van frietjes en die uit het fritkot, daar kan toch niks tegnop voor mij. Maar nu was het al een tijd geleden omdat ik het heel erg slecht verdraag met mijn buik. Maar soms kan ik er dan toch niet aan weerstaan…

  1. Wat heb je veel leuks gedaan! Geniaal btw dat je konijn BAPTIST heet, hahahah geweldig. En ik heb ook vrouwentongen (geen idee hoe die eigenlijk horen te heten) en die groeien ook de pan (eh, pot) uit!

    • Ja, het zijn echt heerlijke planten. Zo gemakkelijk! Weinig water en licht nodig. En vooral licht is bij ons een probleem. Alle planten moeten echt vlakbij het raam staan of ze bgeinnen er al snel heel zielig uit te zien. Maar deze houdt het goed vol 🙂
      En ja Baptist, hoe ik erop gekomen ben, weet ik zelf niet, maar ik ben ook heel erg blij met zijn naam 🙂

Geef een reactie

