Dagboek #1

Vorige week dinsdag was het oudjaar. Zoals ik eerder al zei, hadden wij geen grootse plannen voor die avond/nacht. We zouden onder ons tweetjes thuis eten en dan gaan aftellen in Leuven op de Markt en daar het vuurwerk gaan kijken. En dat deden we ook.

week1-8
Ik zorgde voor een paar simpele hapjes. Courgetterolletjes en minispiesjes met mozzarella, basilicum en tomaat. We dronken daarbij Martini Royale. Ik ben echt fan, mijn vriend wat minder…

week1-4
Daarna maakten we zelf pizza. En hij was overheerlijk. En eigenlijk ook gezond, want hij lag boordevol met groentjes en maar een klein beetje kaas.

week1-3
Als dessert aten we Ben&Jerry’s Peanutbutter Cup ijs. Als je van pindakaas houdt, moet je dit gewoon proeven. Echt mijn favoriete Ben&Jerry’s smaak. Mijn favoriete ijssmaak zelfs!
Tijdens ons dessert keken we tv, naar Silence Of The Lambs, niet echt een feelgood nieuwjaarsfilm, maar wel een klassieker.

week1-6
Dit is wat ik droeg om Nieuwjaar te vieren. Een vreselijke foto, I know… Maar ik droeg dus een zwart rokje met een bordeaux los hemdje en een zwart truitje erover. En mijn nieuwe laarsjes, joepie!!

week1-5
En dan naar Leuven om af te gaan tellen. Ik was al moe nadat ik van de auto naar de markt gelopen was. Correctie: ik was al moe voor we vertrokken waren naar Leuven.
We telden af op de markt en irriteerden ons mateloos aan het getrek en geduw. Het was een immense drukte! En natuurlijk beslisten de mannen achter ons om een sigaar op de steken, wat verschrikkelijk stonk, maar we konden nergens heen…
Ik was ergens blij toen we afgeteld hadden, zodat we van de markt af konden gaan. Maar ook dat duurde nog een kwartier ofzo. Want de helft van de mensen wou blijven en dansen en de andere helft dacht hetzelfde als ons.
We zijn rechtstreeks naar huis gegaan, want ik kon niet meer van de pijn.

Dus de 2 dagen erna lag ik in de zetel, want auw…

week1-9
En tussen het in de zetel liggen door zette ik de de Flow kalender in elkaar!

week1-10
Ik kocht dit boekje in een uitverkoop en het staat echt vol met recepten die er stuk voor stuk heerlijk uitzien. Dus ik ga er snel enkele van uitproberen!

week1-7
Spelen met Baptist, het is echt een dagelijkse bezigheid waar ik naar uitkijk. Als hij los loopt, vindt hij het fantastisch om achter je aan te huppelen en te snuffelen en spelen.

week1-1
Zaterdag maakte ik eiersalade. Ik vind dit zo lekker! Maar echt heerlijk. Ik maak het bijna elke week!

En dan was het zondag en had ik weer heel veel pijn en daarbovenop had ik een migraine-aanval. Dit heb ik al jaren zo om de 2 maanden, maar door de Remicade heb ik nu bijna elke week migrine. Ik heb er goeie pilletjes voor (die 2 euro kosten per pilletje, een dure zaak dus) en normaal wordt mijn hoofdpijn dan beter. Maar deze keer had ik dat geluk niet en bleef ik 2 dagen in de zetel in het donker liggen.

En daarom staat dit dagboek nu pas online. De bedoeling is om elke maandag een dagboek te gaan posten. Het lijkt me wel leuk om zo iets te hebben om op terug te kijken!

Groetjes,
Isabelle

5 thoughts on “Dagboek #1

    • De klassiekers zijn natuurlijk wel favorieten. Maar wij eten eigenlijk evenveel (of zelfs vaker) de “speciallekes” dan de typische bloemkool met patatten ofzo. Mijn vriend is geen fan van aardappelen en ik ook niet. Lang leve pasta, couscous, bulgur, rijst, ebly, quinoa, … 🙂

  1. Dus naar de Oude Markt gaan was niet bepaald de moeite… Misschien kan je volgende keer beter aftellen vanop je stoep, dan zie je ook vuurwerk en dan heb je al die drukte niet! Ik hou het ook liever rustig ….
    Dat konijntje is zo lief he 🙂

Geef een reactie

