In 2014…

Het nieuwe jaar is begonnen en (bijna) iedereen heeft zijn goede voornemens gemaakt.
Ik heb dat eigenlijk nog nooit gedaan. Goede voornemens hebben voor mij een niet zo goede bijklank. Waarom? Omdat ik nog niet veel mensen heb gekend die zich ook daadwerkelijk aan hun goede voornemens hebben gehouden. Dit jaar heb ik wel van die goede voornemens, hoewel ik ze zo niet wil noemen. Ik heb gewoon doelen voor dit jaar, dingen die ik wil gaan doen en dingen waaraan ik wil werken.

etha

1. Mijn gezondheid
Ik hoop dat ik aan het eind van dit jaar weer een gewoon leven kan gaan hebben, maar dat is misschien ijdele hoop. Daarom wil ik al gewoon aan mijn gezondheid gaan werken. Dit wil zeggen dat ik 2 keer per week naar de kinรฉ zal gaan, maar ook daarbuiten elke dag mijn oefeningen zal gaan doen. Hiermee ben ik al in december begonnen en ik wil dit verder zetten dit jaar. Zo zou mijn belastbaarheid hoger moeten worden, mijn pijn minder en mijn conditie beter.

2. Mijn gewicht
Ik ben eind 2013 erg veel bijgekomen in gewicht en dit zou ik dit jaar graag weer kwijtraken. Ik ben die kilo’s bijgekomen door bepaalde medicatie te nemen (die ondertussen wel gestopt is), maar ook door te stoppen met roken. Er moet minstens 10 kilo weer af. Vroeger loste ik dit simpel op door gewoon bijna niet meer te eten. Dat is sowieso geen gezond dieet, maar voor mij al helemaal niet. Dus ik ben van plan om hiervoor naar een diรซtist te gaan. Omdat die hiervoor zijn opgeleid en omdat ik denk dan ook nog een extra motivatie te hebben omdat het een ‘onbekend’ persoon is.

3. Paardrijden
Ik wil weer gaan paardrijden van het moment dat ik de ‘goedkeuring’ van mijn kinรฉsiste krijg. Zij zegt dat als ik hard werk en alles goed gaat dat ik in de lente terug zou moeten kunnen gaan rijden. Nog niet zoals vroeger, maar daar moeten we dan weer naartoe werken! Ik hoop dus ook om in de zomer dit jaar weer op wedstrijd te kunnen. Al is het maar 1 keer.
534851_3407585661524_1698532465_n

4. Ontspanning
Ik wil meer leuke dingen gaan doen. Het vorige jaar heeft echt in het teken gestaan van negatieve dingen en hierdoor hebben we niet gedaan wat we eigenlijk wilden doen. We zijn vervallen in het gemak van elke avond thuis in de zetel te liggen en tv te kijken. Wat heel gezellig kan zijn, maar er zijn ook andere leukere dingen te doen. Wat willen we dan meer gaan doen? Gewoon eens afspreken met vrienden, iets gaan drinken, een filmpje gaan kijken of iets gaan eten. Maar ook hebben we al een weekendje weg geboekt (met de Bongobon die ik mijn vriend gaf voor ons 4- jarig samenzijn) en zijn we van plan om in juni een week naar Rome te gaan (tips zijn altijd welkom). Graag zou ik in het najaar nog een weekendje doen, maar dat zien we later wel weer.

5. Sparen
Om al die leuke dingen te doen, moeten we natuurlijk wel geld hebben. Dus gaan we wat besparen op onze wekelijkse uitgaven in de winkel. Mijn doel is om zo snel mogelijk een vast budget te gaan uitwerken omdat ik het altijd makkelijker vind om te besparen als er een vast budget is. Het geld dat we dan uitsparen kunnen we dan (voor een deel) gebruiken om mee op reis te gaan enzo.

6. Mijn rijbewijs
Ik wil er dit jaar eindelijk aan beginnen. Het wordt dringend tijd dat ik mijn rijbewijs ga halen. Er zijn verschillende dingen die me tegengehouden hebben, zoals geen zin en de kostprijs, maar eigenlijk ben ik gewoon bang. Bang dat ik dat allemaal niet ga kunnen. Bang dat ik ergens op rijd de eerste keer dat in de auto stap. Bang dat de instructeur tegen mij gaat beginnen roepen. Ja, ik ben een beetje een schrikschijter… Maar genoeg bang geweest, dit jaar ga ik de stap zetten! Want wanneer ik mijn rijbewijs dan eindelijk heb, ga ik zoveel meer vrijheid hebben!!

7. Bloggen
In 2013 begon ik met deze blog. Ik ben nog niet zo heel lang bezig, maar ik doe het wel heel erg graag. Dus dit wil ik zeker blijven doen. Ook ga ik eens nadenken over wat ik nu juist wil met mijn blog, want ik heb soms het gevoel dat ik er maar vanalles opgooi. Niet dat ik minder wil gaan bloggen, maar gewoon iets… gestructureerder ofzo. Dus daar ga ik mijn hoof eens over pijnigen hoe ik dat wil gaan aanpakken!
ik6tk

8. Creativiteit
Met kerst kreeg ik een naaimachine cadeau.Ik moet eerlijk zeggen, hij is nog niet uit de doos geweest. Dit jaar wil ik dus leren naaien, ik zou het fantastisch vinden als ik kleren kon vermaken of gewoon helemaal zelf maken!
Ook wil ik verder gaan snailmailen en aan postcrossing doen. Ook hier begon ik in de herfst van 2013 mee en ik vind het echt heel erg fijn om te doen! Maar ook de postkaartjes die ik al gekregen heb koester ik. Ik ben mijn vriend trouwens aan het overtuigen om ze op de muur te mogen hangen…
En last but nog least, ik heb daarnet een fototoestel besteld. Ik dacht eerst een systeemcamera te kopen, maar ben uiteindelijk toch voor een spiegelreflexcamera gegaan, een Nikon D3200. Volgende week heb ik hem! Ik stoor mij al heel erg lang mateloos aan de slechte kwaliteit foto’s van mijn compactcamera van 80 euro die ondertussen ook al 2-3 jaar oud is. Dus met deze camera wil ik betere foto’s gaan maken en vooral veel bijleren over fotografie. Ik ben ook van plan om een cursus te gaan volgen. Andere fototoestellen die ik nog graag zou hebben zijn een fisheye camera en een instax camera.

Ik hoop dat ik al deze dingen kan gaan doen en nog zoveel meer!

Heb jij ook doelen gesteld voor dit jaar?

Groetjes,
Isabelle

17 thoughts on “In 2014…

    • Ik dacht eerst om ze in zo’n fotoboekje bij te houden met plastiek mapjes. Maar ik heb nog maar een aantal kaarten gekregen en er zijn er al 2 bij die daar niet in zouden passen! Dus ik ben aan het hopen op de muur!

  1. Een rijbewijs is niet zo’n nachtmerrie als je zou denken hoor! ๐Ÿ˜‰ Ik heb dat direct gedaan toen ik 18 was, en voor alles direct erdoor. De meeste mensen laten het erger lijken dan het allemaal is. En ze gaan het moeilijker maken dit jaar, dus profiteer ervan nu het nog vrij gemakkelijk is ๐Ÿ˜‰ Succes!

    • Ja ik mis het echt ongelooflijk hard. Ik was ook begonnen met het opleren van een paard. Ik reed er nu ongeveer anderhalf jaar mee en was er mee op wedstrijd geweest en dan kon ik plots niet meer en dan doet het pijn om er nu iemand anders er mee te zien rijden….

  2. Een gelukkig 2014 toegewenst! En heel veel succes met je voornemens ๐Ÿ™‚ Rijlessen zijn inderdaad niet zo eng, instructeurs zijn wel wat gewend ๐Ÿ˜‰

  3. Je legt de lat verdorie hoog voor jezelf! Ik duim keihard voor je gezondheid, dat is het belangrijkste.
    Ik vind je blog trouwens prima zoals hij is; ik kom hier graag lezen! ๐Ÿ™‚
    Ik heb mijn rijlessen achter de rug maar nog altijd heeeeel veel schrik in de auto… oefenen oefenen oefenen… Veel succes!

    • Dank u voor het compliment ๐Ÿ™‚
      Pff dat rijbewijs, echt geen goesting in!! Ik heb er echt een panische angst voor ofzo. Elke keer als ik in de boek begonnen ben, heb ik ’s nachts nachtmerries dat ik iemand omver rij ofzo!! En ook, het is niet zo goedkoop he…

      • Ik weet het, het is duur, maar je moet het als een investering beschouwen! Je gaat het ooit moeten leren, en hoe langer je wacht, hoe moeilijker het wordt… You can do it ๐Ÿ™‚

  4. Pingback: De goede voornemens van 2014: Update | Ik Ben Nu

Geef een reactie

