Dagboek 12/12 – 17/12

Ik dacht dus om met mijn gsm deze post te schrijven. Met wat leuke foto’s erbij. Maar aangezien mijn gsm telkens alleen maar zwart scherm laat zien of er toch een half uur over doet om ook maar iets te laden, heb ik hem aan de kant gesmeten. Dan maar zonder. Ik kan natuurlijk wel de foto’s van instagram erop zetten. Maar ja, dat zijn natuurlijk lang niet al mijn foto’s. Ik denk dat het tijd wordt om na te gaan denken over een nieuwe gsm. Maar pff, als je dan iets degelijk wilt, betaal je honderden euro’s. En je zit dan met zo’n gsm dat je met de beste wil van de wereld niet in je broekzak krijgt. Zal er nog eens diep over moeten nadenken.
Terwijl ik dit schrijf zit er een lief konijntje naast me in de zetel. Eentje dat afwisselend schattig komt snuffelen en dan weer als een gek rondcrosst! Het is toch een patéke ze! Zondag heeft hij trouwens zijn eerste ‘accidentje’ gehad. Hij heeft geplast. In de zetel… Ja, hiphoi, heel plezant enzo. Gelukkig hebben wij Ikea zetels met afneembare hoezen. En we hadden het direct gezien dus het was snel opgekuist natuurlijk. En in his defence, hij zat al meer dan 2 uur buiten. We wilden hem in zijn kooi zetten, maar bedachten dan dat we misschien in één keer zijn kooi ook konden schoonmaken. En ja, dat duurde dus te lang voor onze Baptist. Dus nu is het beslist, hij mag elke keer maar een uur uit zijn kooi en dan zette we hem er weer in. Om dit soort accidentjes dus te vermijden.

Maar wat heb ik dus zoal gedaan deze week en op instagram gezwierd?

17-12
Donderdag had ik dus mijn Remicade infuus. Het duurde weer belachelijk lang (4u30!!) en daarvoor had ik nog consultatie bij de dokter, die plots opmerkte dat ik eigenlijk mijn infuus vroeger had moeten krijgen, maar dat ze dat nu pas zag. Ah ja, tof… Ook moet ik daar altijd op de weegschaal gaan staan. En dan horen: “Amai, gij zijt wel heel veel bijgekomen tegen vorige keer he!”. Ja dan word ik kwaad. Ik heb die dokter sowieso al echt niet graag. Maar ik vind 10 kilo extra zelf al erg genoeg zonder dat zij het er nog eens moet inwrijven. Dus ik reageerde heel bot: “Ja, da is van die vuil pillen da gij mij hebt voorgeschreven.” En haar reactie daarop: “Ah, oei”. Ach ja…

17-12-2
Baptist leert in de zetel springen en is zeer gefascineerd door de laptop!

Zaterdagavond was er een feestje bij vrienden. Verjaardag van hem/verjaardag van haar/geboorte van hun zoon/housewarming. Het was een beetje alles bij elkaar. We legden met een hoop vrienden samen voor het cadeau, dus er was veel te besteden, haha. Ze hadden voor een leuk spel gezorgd. Een moordspel, dus een soort Cluedo in het groot. Heel fijn om te spelen, maar ik had het soms wat moeilijk om in karakter te blijven, aangezien ik heel nerveus en onzeker moest overkomen en dat wordt moeilijk voor mij na een paar glazen cava.

17-12-3
Ik vond dit lieve briefje in mijn portefeuille. Zo schattig!

17-12-6
Ik kocht deze leuke kousen in de Hema! Ze zijn echt lekker warm!

17-12-4
Zondagavond gingen we naar de film. We waren te vroeg want ik had het uur opgezocht van de 3D versie in plaats van de gewone. En aangezien ik gigantische hoofdpijn krijg van die 3D, willen we daar niet meer voor gaan betalen. Maar dus, we waren te vroeg en gingen nog iets drinken in café Celebrities. Zo gezellig en zo’n lekkere cocktails! De Jolly Jumper is mijn nieuwe favoriet.
We gingen uiteindelijk kijken naar de nieuwe Hobbit. Heel erg goede film. Maar ik was wel blij dat het al even geleden was dat ik de boek had gelezen. Anders had ik mij waarschijnlijk mateloos geïrriteerd aan alle veranderingen die ze in de film maakten. (Dit deed ik nu maar een beetje.)

17-12-5
Baptist zit dus heel erg graag in de zetel. Kijkt dan wat mee tv enzo.

Gisteren ging ik weer naar Leuven. Ik moest nog een cadeau kopen voor mijn vriend (we zijn morgen 4 jaar samen). Ik kocht een Bongobon voor een weekendje weg. Hierin zitten 2 overnachtingen met ontbijt. Mijn favoriete bestemmingen zijn Berlijn en Rotterdam. Voor de rest kocht ik ook nog wat kleren, want als je meer dan 10 kilo bijkomt, kun je je in geen enkele jeansbroek meer wringen zonder dat er vanalles uitpuilt.. Ik kocht een paar rokjes, een t-shirt en een hemdje in de H&M. En in de Bershka kocht ik ook een rokje en een hemdje. Heb ik weer iets anders om aan te doen buiten trainingsbroeken… Ik stuurde ook een berichtje naar een vriend van mij. Toen ik nog in Leuven woonde, was hij echt mijn beste vriend. Maar nu had ik hem al een jaar net meer gezien. EEN JAAR!! Wat een schande. Maar gisteren zag ik hem dus terug en het was alsof we elkaar pas nog zagen. Weer lekker gebabbeld met een paar pintjes in Café Allee in Leuven.
Ik heb het wel weer uitgezweet, nog steeds trouwens. Ik wist al voor ik vertrok dat ik veel te veel zou gaan doen. En dan nog 2 uur en half op café op een kruk zitten. Ik verging van de pijn. Toen ik ’s avonds in de zetel lag, kon ik wel beginnen wenen. Mijn heel lichaam deed pijn. Dus ik heb verschrikkelijk geslapen en heb nog steeds heel veel pijn. Maar straks moet ik alweer naar de kiné…

Groetjes,
Isabelle

6 thoughts on “Dagboek 12/12 – 17/12

  1. Ik heb The hobbit ook gezien. En er zijn inderdaad veel dingen anders aan de film. Maar dat is ook normaal gezien ze van één boek, drie films gemaakt hebben. Dan moeten ze er wel af en toe dingen bij verzinnen 🙂 Beetje ironisch dat ze dan van The lord of the rings waarvan de boeken veel langer zijn dan the hobbit evenveel films gemaakt zijn. Maar de eerste film van the lord of the rings was dan ook low budget gefilmd. Wist je dat?

    • Dat van de low budget wist ik niet.
      Maar het stoort me soms dat er grote veranderingen in aangebracht worden. Wat me ook stoorde was de kerel voor ons in de cinema die echt belachelijk hard lachte bij scenes die misschien wel grappig waren, maar toch ook niet zo grappig dat je er de slappe lach van kreeg..
      Maar ze maken daar nu gewoon 3 films van omdat ze daar belachelijk veel geld mee verdienen! Ik vond Smaug er trouwens heel erg cool uitzien!

  2. Verdorie dat plassen in de zetel spreekt tegen een huiskonijn in het algemeen, en ik was net bezig met het lief te overtuigen 😉
    Ik heb The Hobbit vorig jaar herlezen (vlak voor de eerste film uitkwam) en ja ik heb mij dus mateloos geërgerd. Ik vond de film een aaneenschakeling van mislukte special effects (komaan, die sprekende zwarte veegwolk! die dwerg die in z’n ton van de ene oever naar de andere hopst en zo Orks omver zwiert, het leek wel een computerspelletje!!) en ongeloofwaardige verhaaltjes (een dwerg en een elf, ja hoor, moest er voor mij echt niet bij). Maar Mr. Peter moest er per se 3 films van maken zeker. Volgend jaar ga ik wel zeker naar de 3e kijken hoor 🙂 🙂
    Jammer dat je na een leuke dag de prijs ervoor moet betalen 😦

    • Ja, de dingen die jij nu net opnoemt hebben mij ook wel geïrriteerd. Heel dat liefdesverhaal moet er voor ij echt niet bij. Maar dat was in de LOTR films ook met Arwen, helemaal uitvergroot enzo,
      En ja dat plasje, het was niet zo fijn. Maar het is niet meer voorgevallen. Hij springt nu zelf in en uit zijn kooi en we zetten hem er zelf regelmatig terug in. Zo kan je hem zindelijk maken!
      Wel goed op je kabels letten! Want hij knabbelt hier echt graag aan, dus wij gaan vandaag ons werk ervan maken om alle kabels weg te stoppen!

Geef een reactie

