Day Zero Project

Fotor121412135

Ik heb er hier en daar al eens iets over gezegd.
En velen kennen het waarschijnlijk al wel.
Maar ik doe dus mee aan het Day Zero Project.

Voor dit project stel je jezelf 101 doelen om uit te voeren in 1001 dagen.
Ik begon op 27 oktober 2013 en mijn 1001 dagen zijn om op 24 juli 2016.
Het heeft eventjes tijd gekost om mijn 101 doelen te verzamelen, maar ik denk dat ik mijn definitieve lijst nu heb. Ik kan natuurlijk altijd nog doelen erbij zetten als ik wil.

doorgestreepte doelen zijn behaald
schuingeschreven doelen zijn een ‘work in progress’

Day Zero Project
1. een brief naar mezelf schrijven om te openen als deze 1001 dagen om zijn
2. op 24 juli 2016 beginnen aan een nieuwe lijst
3. regelmatig schrijven over mijn Day Zero Project
4. deze lijst vervolledigen
5. fotodagboek bijhouden over dit project

Uitstapjes en reizen
6. België ontdekken
7. naar Rome gaan
8. naar een festival gaan
9. naar 5 live-concerten gaan (0/5)
10. 5 musea bezoeken (1/5)
11. uitgaan met mijn broer in Brussel
12. kamperen
13. een paardrijvakantie doen
14. paradisio bezoeken
15. een dag naar zee voor een picknick op het strand
16. een weekendje weg

Lijstjes
17. een lijst maken van 101 inspirerende quotes (20/101)
18. een lijst maken van alle plaatsen die ik wil bezoeken
19. 100 dingen opschrijven die me gelukkig maken
20. een to-do lijstje maken voor elk seizoen (1/4)
21. project 52-lijstjes in een jaar (1/52)
22. een lijst maken van 50 dingen die ik bereikt heb in mijn leven
23. lees 15 boeken (1/15)
24. een lijst maken van mijn 100 favoriete nummers (67/100)

Organiseren
25. een themeparty organiseren
26. een girls-night organiseren
27. een Disney movienight houden, verkleed natuurlijk
28. een Tim Burton film marathon doen met mijn zus
29. een binnenhuis picknick doen
30. een pyjamaparty houden
31. een wij-houden-al-5-jaar-van-elkaar feestje geven in 2014
32. een ugly sweater Kerstfeestje organiseren voor vrienden

elke week/maand/jaar
33. elke maand iets nieuws bakken (2/33)
34. elke maand een nieuw recept uitproberen (2/33)
35. elke maand een gedicht schrijven (2/33)
36. 3 keer per jaar een etentje organiseren (0/3)
37. 1 keer per 2 maanden naar de kapper gaan (2/16)
38. regelmatig date-nights plannen (1/16)
39. elke week een fotodagboek posten op mijn blog
40. elke maand nieuwe muziek ontdekken (2/33)
41. een maand lang elke dag het nieuws volgen
42. terug dwarsfluit spelen voor minstens 1 keer per maand

Sparen voor…
43. mijn spaarrekening verdubbelen
44. een eigen paard hebben
45. een tattoo laten zetten
46. een huisdier nemen
47. nog een piercing nemen
48. al mijn favoriete CD’s kopen
49. mijn Zilverhengst-boekencollectie vervolledigen
50. een nieuwe bril kopen
51. een instax camera kopen
52. 20 kledingstukken kopen in een 2e handswinkel (1/20)
53. “professionele” foto’s laten nemen van mij en mijn pony
54. mijn verzameling vetplantjes uitbreiden

Body&mind
55. al mijn slechte herinneringen op een papier schrijven en dit verbranden
56. “50 questions that will free your mind” beantwoorden (10/50)
57. yoga proberen
58. gelukkig zijn
59. mijn ideale gewicht bereiken
60. een maand lang elke dag meditatie/ontspanningsoefeningen doen
61. een maand lang elke dag 1,5l water drinken
62. naar de tandarts gaan (en hiermee mijn angst overwinnen)
63. uitzoeken of er iets aan mijn allergieën kan gedaan worden
64. een eigen stijl vinden waar ik gelukkig mee ben

Zelf maken
65. een jaar lang elke dag een foto nemen
66. een kortverhaal schrijven
67. mijn eigen kookboek schrijven (voor eigen gebruik)
68. een foto nemen voor elke letter van het alfabet
69. elke maand een foto nemen van dezelfde plaats om hier een kalender van te maken
70. foto’s afdrukken en verzamelen in een fotoalbum
71. een adventskalender maken
72. een notitieboekje vol doodlen
73. een sneeuwman maken
74. mijn eigen kerstversiering maken
75. zelfgemaakte kerstkaartjes versturen

Bijleren
76. leren naaien
77. een fotografiecursus volgen
78. mijn rijbewijs halen
79. een extra opleiding of cursus volgen

Gewoon doen!
80. een geheim naar postsecret sturen
81. anoniem bloemen sturen naar een vriend die een opkikkertje nodig heeft
82. een boodschap schrijven in een openbaar toilet
83. een wens doen om 11u11 op 11/11
84. orgaandonor worden
85. een cadeau geven zonder reden
86. 10 vrienden vragen voor een boeken suggestie en deze allemaal lezen
87. een liefdesbrief schrijven
88. een kerstcadeau geven aan een onbekende
89. terug gaan paardrijden
90. een brief schrijven aan mijn toekomstige zelf te openen in 2023
91. mijn kleerkast harteloos opruimen
92. in een hoop herfstbladeren springen
93. kind zijn en een kleurboek volkleuren
94. een wreck this journal wrecken

Andere
95. een memoryjar bijhouden in 2014
96. een fijne job vinden
97. iets winnen met de Lotto (12 euro)
98. 50 volgers hebben op mijn blog
99. de laptop op orde zetten
100. het Pokémon geel spelletje op de Game-boy uitspelen
101. een maandelijks budget vastleggen

Zo dat waren ze normaal allemaal!
101 doelen in 1001 dagen.
Het lijken er echt belachelijk veel, maar ik heb er wel vertrouwen in.
Ik heb geen te onmogelijke doelen erin gezet. Want ik zou bijvoorbeeld heel graag een huis hebben in 2016, maar hiervoor is er ten eerste heel veel geld nodig en de zoektocht naar het perfecte huis is ook niet op een week rond he. Dus zo’n dingen heb ik er niet ingezet.

Ik heb geprobeerd om mijn doelen te verdelen over verschillende categorieën om het wat overzichtelijker te maken (wat niet gemakkelijk was!).

Doen jullie ook mee aan het Day Zero Project?

Groetjes,
Isabelle

17 thoughts on “Day Zero Project

  1. Pingback: Quotes 10/101 | Ik Ben Nu

  2. Pingback: Quotes 5/101 | Ik Ben Nu

  3. zitten er hele leuke tussen….
    Ik heb een jaar lang elke maand een foto genomen van ons uitzicht op ons appartement (dat werkelijk fantastisch was), little did I know dat het meteen ons laatste jaar daar zou zijn, dus het was meteen een prachtig afscheidssouvenir.
    Veel succes met het opruimen van de kleerkast. Alle tips welkom 🙂

    • Ja, die kleerkast gaat nog even moeten wachten. Want ben veel bijgekomen en ben nu weer op mijn eten aan het letten. Dus ik pas in veel van mijn kleren niet nu, maar het zou stom zijn om ze nu al weg te gaan gooien!

  4. Pingback: Quotes 15/101 | Ik Ben Nu

  5. Pingback: Quotes 20/101 | Ik Ben Nu

  6. Pingback: Quotes 25/101 | Ik Ben Nu

  7. Pingback: Quotes 30/101 | Ik Ben Nu

  8. Pingback: Quotes 35/101 | Ik Ben Nu

  9. Pingback: Quotes 40/101 | Ik Ben Nu

Geef een reactie

