Kerst bij ons

cimg4676

Ik had het beloofd, een kijkje op de Kerstversiering bij ons!
En eindelijk heb ik de tijd genomen om foto’s te nemen. Hoewel ik er niet helemaal tevreden over ben (mijn camera is echt vreselijk in scherp stellen…), hoop ik toch dat jullie het leuk vinden!

Laten we beginnen met de Kerstboom

cimg4674

cimg4679

cimg4566

cimg4564

cimg4604

Ik heb veel van de versiering in de boom zelf gemaakt dit jaar. Zoals het sterretje dat je ziet. Dat heb ik gemaakt van zoutdeeg dat ik dan goud geverfd heb. Zo zijn er ook kerstboompjes en hartjes. Ik heb een deel ervan nog versierd met een witte paint-marker, zoals het sterretje op de foto.
Maar ik deed ook dennenappels in mijn boom (om hem toch een beetje echt te maken!). Die doopte ik eerst wel in witte verf. En hing ik dan op om te drogen:
CIMG4557

Dan maakte ik ook een adventskalender. Hier heb ik eigenlijk nog niet echt iets over verteld.
Ik gebruikte bruine enveloppen en drukte foto’s af in zwart-wit. Op elke enveloppe schreef ik een cijfer van 1 tot en met 24 en in elke enveloppe stak ik een foto. Nu kunnen we elke dag een foto eruit halen en ophangen.
cimg4687

cimg4710
Ja, het gordijn hangt links zo raar omdat mijn vriend daar mijn cadeau voor Kerst heeft verstopt. Gelukkig wist ik al op voorhand wat het ging zijn, dus het was sowieso geen verrassing.

Ook maakte ik deze slinger naar een idee van Annedoet:
cimg4603

Ik maakte ook deze slingers:
cimg4585
Gewoon een hele hoop witte sterren uitknippen uit stevig wit papier (ik gebruikte 2 verschillende groottes van sterren) en die aan een touwtje rijgen met knoopjes ertussen.

En mijn tafeltje kreeg ook een make-over:
cimg4598

cimg4575

cimg4574
Deze glaasjes zijn eigenlijk een beetje mijn favorieten. Ik vind ze echt schattig en ze zijn zo mooi als de kaarsjes aanzijn!!

Dus zoals je ziet, redelijk neutraal en natuurlijk. Met goud, wit en bruin.
Ik hoop dat jullie het even mooi vinden als ik, haha.
En nogmaals, mijn excuses voor de slechte fotokwaliteit!

Groetjes,
Isabelle

14 thoughts on “Kerst bij ons

  1. Zo leuk, met al die verschillende versieringen in de boom! Ik heb enkel ballen en sterren en een slinger, saaie troep! Jij bent zo heerlijk creatief, het is stuk voor stuk prachtig gedaan!

  2. Hallo Isabelle,
    Ik vind je adventskalender inspirerend. Goed idee om enveloppen te gebruiken.Op die manier kun je idd. gerust verschillende formaten gebruiken zonder dat het rommelig oogt! goed gedaan! Nog bedankt voor je Like op mijn blog.

    Vriendelijk groet van Home2cre8!

Geef een reactie

