Because we love Christmas

Via Becausewelovefashion kwam ik bij deze Kerstmis vragenlijst. En het leek mij wel leuk om hem even in te vullen. Want om één of andere vreemde reden vind ik het echt leuk om vragenlijsten in te vullen. De meeste dan toch…

Dus hier gaan we dan!

1.Wat is je favoriete Kerstfilm?
The Nightmare Before Christmas is sowieso mijn favoriete kerstfilm. Ik ben sowieso al een Tim Burton fan. En van alle Tim Burton films is deze mijn favoriet. Ik hou van de film, ken elk liedje vanbuiten en kan hem een oneindig aantal keren zien zonder hem beu te raken! Je kan mij met de kerstdagen dus geen betere film aanbieden!
vraag1
Wel hebben we laatst A Christmas Carol gekeken. Dit vond ik ook wel een fijne film. Niet te kinderachtig en leuk gemaakt.
*

2. Wat zijn je favoriete Kerstkleuren?
Goud, zilver, wit, bruin, … En de natuurlijke kleuren van hout, dennenappels en dennentakken. Ik ben heel niet-flashy in het algemeen. Maar met Kerst mogen er wel wat glitters tussen zitten.
*

3. Met Kerst de hele dag in je pyjama blijven, of je mooi aankleden?
Ik vind het fantastisch om me eens mooi op te kleden! En Kerst is daar het ideale moment voor! Ik ben al een tijd aan het rondkijken en ideeen aan het opdoen voor een leuke Kerstoutfit!
vraag3
*

4. Als je voor één iemand een Kerst Kadootje kon kopen dit jaar, voor wie zou dat dan zijn?
Voor mijn vriend. I know, voor de hand liggend. Maar van hem hou ik het meest in de wereld. En hij verdient het ook dubbel en dik na dit helse jaar waarin hij zo goed voor me gezorgd heeft en elke dag voor me klaarstond!
*

5. Maak jij je cadeautjes open op Kerstavond of Kerstochtend?
De meeste cadeautjes worden op Kerstavond opengemaakt. Dan is het Kerstfeest bij mijn mama thuis. Ik geef aar mijn cadeau af aan mijn vriend. We leggen samen voor een cadeau voor mama. En we trekken elk een naam van iemand anders. Ik en mijn vriend moeten voor mijn broer en zijn vriendin kopen dit jaar. Dus die avon krijg ik ook enkele cadeautjes. Op Kerstdag is het familiefeest aan mijn kant bij mijn oma, waar ook namen getrokken zijn en ik dus ook een pakje mag opendoen. En dan hebben we Kerstdag ook nog een etentje bij mijn vriend zijn familie. Daar worden er eignlijk geen pakjes gekocht. We krijgen dan meestal een enveloppe met geld. Wat ik altijd redelijk awkward vind. Moet je die dan gaan opendoen of niet?
vraag4
*

6. Heb je ooit een Ginger Bread House (peperkoeken huisje) gebouwd?
Nee, maar zou het wel eens graag doen. Het lijkt me wel niet zo simpel, maar met mijn bakkunsten zou ik toch iets moeten kunnen maken dat een beetje op een peperkoekenhuisje lijkt? Misschien zou het bij mijn poging ook niet slecht zijn om een assistent te hebben. 2 extra handen om een huis te bouwen zijn altijd handig!
vraag5
*

7. Wat vind je leuk om te doen in de Kerstvakantie?
Ik vind het al gewoon fijn om te genieten van de Kerstboom. Want ik wacht al op deze tijd van in augustus (ja, ik weet het, belachelijk lang…) Maar ook zal het nog een tijd zijn om last-minute cadeautjes te kopen, plannen te maken voor nieuwjaar, de kerstmarkt bezoeken, … En we hebben ook gepland om eens te gaan schaatsen. Want ik hou van schaatsen!
*

8. Wat zijn je Kerstwensen?
Ik wens voor een Kerst zonder drama. Please, just for once?…
*

9. Wat is je favoriete Kerstgeur?
De geur van dennenbomen (die ik uit een spuitbus moet halen), kaneel, speculaas, een houtvuur, … Elke typische warme, winterse geur dus!
vraag9
*

10. Wat is je favoriete Kerst eten?
Wij bakten vroeger altijd in de pannekes. Nu ja, dat is wat wij ertegen zeggen. Gourmet noemt het met het juiste woord. Hoewel ik “in de pannekes bakken” toch heel duidelijk vind!
Ik vind het fantastisch om te doen, het is zo gezellig en er is voor iedereen meer dan genoeg wat hij/zij lust. Wij doen dat ook wel heel erg uitgebreid blijkbaar. Als andere mensen dat dan bij ons doen, krijgen wij altijd de opmerking dat we zoveel keuze hebben. Vlees en vis (wat ik niet eet), vleesvervangers, verschillende soorten voorgekookte groenten, salade, brood, aardappelen, kaas, …
*

11. Hoe ziet jullie kerstboom eruit?
Mooi!
Ik heb dit jaar nieuwe versiering gemaakt voor in de boom gisteren en deze is goud. De vorige jaren was onze boom wit, zilver, zwart en euhm doorzichtig (glas dus). Nu is er een hele hoop uit gegaan en de gouden zelfgemaakte versiering hangt er nu in. Ik vind het best wel eens leuk om af te wisselen! En ik wou vooral voor een meer natuurlijke look gaan dit jaar.
Maar dus voor mij niks te flashy, hoewel ik wel van een keine dosis glittertjes hou, Want dat is zo mooi met de lampjes erin.
Hij staat, dus er komen zeker snel foto’s van mijn Kerstversiering! Maar nu nog even wachten want voor het derde jaar op rij geven mijn lampjes het op nadat heel mijn boom versierd is. Dus er moeten nog nieuwe lampjes in…
*

12. Wat ga je doen met kerst?
Zoals ik eerder al zei hebben we het redelijk druk!
Op Kerstavond is het feest bij mijn mama. Gewoon mama, broer + vriendin, zus en ik + vriend. Klein en gezellig. Het is een jaarlijkse traditie en altijd op Kerstavond.
Op Kerstdag gaan we ’s middags eten met mijn vriend zijn ouders en zus. Dit gebeurt op restaurant. En dan is er nog het grote familiefeest bij mijn oma aan mijn mama haar kant. Vroeger was dit in de namiddag tot ’s avonds en konden we hier ook nog langsgaan na het etentje met de schoonfamilie. Maar nu gaat er een Kerstbrunch gedaan worden omdat mijn oma haar gezondheid wat minder is en het anders te veel en te druk is voor haar. Wij gaan daar eventjes langs om cadeautjes uit te wisselen. Want vorig jaar is het Kerstfeest niet doorgegaan omdat oma in het ziekenhuis lag en dus staan die cadeautjes van toen al een jaar stof te verzamelen bij ons.
vraag12
*

Zo dat was het!
Ik hoop dat jullie het even fijn vonden om te lezen als ik het vond om in te vullen!

Groetjes,
Isabelle

6 thoughts on “Because we love Christmas

Geef een reactie

