Secretly…

tyjdtykjdtyk

Ik ga jullie allemaal een geheimpje vertellen.

Niemand die ik persoonlijk ken, weet dat ik deze blog heb.
Niemand.
Zelfs mijn vriend weet het niet.

Waarom?
Omdat ik me nogal snel schaam voor, nu ja, alles wat ik doe…
Dus ik zou niet zo vrij kunnen schrijven als ik wist dat er mensen die persoonlijk kende dit zouden lezen.

Het is nu niet zo dat ik het echt wegstop dat ik een blog heb.
Ik zit niet in het geheim te schrijven en mijn internetgeschiedenis te wissen ofzo.
Er is gewoon nog niemand die het weet.
Dit is mijn eigen kleine wereldje, waar ik alles in kwijt kan.

En ondanks dat dit geheim is, weet ik van mezelf dat ik nog steeds niet volledig eerlijk ben, zelfs hier niet.
Dus ik ga mijn best doen dit wel te zijn.
Niet meer doen alsof, niet hier, nergens.
Veel te vermoeiend…

 

16 thoughts on “Secretly…

  1. veel mensen uit mijn directe omgeving kennen mijn blog, maar maken er geen problemen over. Ook mijn ex-collega’s volgen regelmatig wat ik publiceer.
    Als jij dat liever niet hebt is dat ook goed. Het is niets voor niets een personal blog.
    En wat je over jezelf kwijt wilt bepaal je ook zelf.
    fijne zondag !

    • Ja dat is natuurlijk zo!
      Maar ik ben echt wel snel onzeker, dus ik zou me er sowieso niet goed bij voelen als mensen die ik kende dit alles zouden lezen… Maar aan de andere kant vraag ik me dan soms weer af wat ze ervan zouden vinden… Dus misschien ooit, op een dag!

      • als je je er niet goed bij voelt moet je het zeker niet doen. Geschreven teksten zijn daarbij ook nog eens voor interpretatie vatbaar. Op een blog geef je jezelf altijd een beetje bloot, maar jijzelf bepaalt hoeveel bloot, zeg ik maar.

  2. Dat is zo cool πŸ™‚ Ik merk dat het mij inderdaad soms afremt om iets te schrijven omdat ik weet dat iedereen meeleest. Ik schreef een tijd terug een blog over mijn babywens die ik nog niet kan doen uitkomen door enkele redenen en heb daar heel lang over nagedacht of ik dat wilde posten. Ik merk zelfs dat ik me wa heb ingehouden πŸ™‚

    • Ja dat is wat ik bedoel.Ik zou het erg vinden om nΓ³g meer te gaan twijfelen over wat ik wel en niet mag/kan posten.
      En aangezien ik deze blog voor mezelf ben begonnen, vind ik het toch belangrijk dat ik alles erop kan gooien.
      Hoewel ik nu zelfs merk dat alles veel te veel is, haha!

  3. Zelfs je vriend weet het niet? Maar je post wel foto’s van hem, zou hij dat wel leuk vinden? Dat is ergens wel een discussie punt waar je voor moet oppassen. Ik ben begonnen met bloggen door mijn echtscheiding en iedereen was ervan op de hoogte. Maar ik kreeg wel de melding dat ik geen foto’s van de kinderen mocht plaatsen want anders zou zij (de ex) ermee verder gaan. Laatst heb ik nog een persoonlijk blogje geplaatst waar zij ook op staat, en dat heb ik moeten horen.

  4. Ik blog volledig anoniem; behalve mijn vriend en 1 vriendin die ik nooit zie weet niemand iets van LJ. En dat is maar goed ook, want het zou mij anders veel te veel beperken in wat ik schrijf. Ik zou mezelf niet meer durven zijn!

Geef een reactie

