Echte schoonheid

Vandaag kwam ik dit filmpje tegen van Dove over echte schoonheid.

Het filmpje heeft mij echt geraakt.
Het is erg om te zien hoe anders we onszelf zien.

Het verschil tussen hoe de persoon zichzelf beschrijft en hoe iemand anders hem/haar beschrijft is zรณ groot.
Het was ook duidelijk dat de ene tekening realistischer, maar ook mooier was dan de andere.

Is ons zelfbeeld dan echt zo verstoord?

Je hoort het zo vaak, ik ben te dik, ik heb wallen onder mijn ogen, ik heb een te grote neus, ik heb lelijke benen, ik wou dat ik meer op hem/haar leek, …
En dan denk ik: Wat zeg jij nu? Dat is toch helemaal niet waar!
Ik ben te dik en ik ben niet mooi.

Ik vraag me soms af hoe het komt dat we soms zoveel kritischer zijn voor onszelf dan voor een ander?
Hoe komt het dat we onszelf niet meer mooi vinden ?
Dat we onszelf soms zelfs niet meer graag zien?

Groetjes,
Isabelle

2 thoughts on “Echte schoonheid

Geef een reactie

