Op ontdekkingstocht, opnieuw

Gisterenochtend kreeg ik telefoon van mijn opa.
Mijn hart stond even stil. Waarom belt die zo vroeg?
Ik was dus vreselijk bang dat er is mis was met Schimmeltje.

Ik nam op en het eerste wat hij zei was: “Uwe pony he!!”
*slik*
“Ze is weer uitgebroken he!”
*zucht*

De wei bij mijn opa en oma is heel erg groot, dus Schimmel staat maar op een stuk van die wei, dat stuk hebben we afgespannen.
Maar aangezien ons Mieltje alles op haar wei kort heeft gegeten en dat nu in de herfst niet meer groeit en enkel in modder verandert, is het gras inderdaad groener aan de andere kant.
Het andere stuk van de wei is redelijk verwilderd. Het is ook parkgebied en er zijn 2 vijvers in gegraven door Natuurpunt. Een van de vijvers ligt er al jaren. De andere is er pas sinds september bijgekomen, waardoor het er daar nu ook redelijk modderig is… Ook staat het daar achteraan in de wei vol met “waardevolle grassen”, wat dat ook moge zijn… Maar het is daar vooral verwilderd!
Het is niet de eerste keer dat mijn pony de andere kant van de wei gaat ontdekken. Ze was al eens ontsnapt, waarna ik en mijn vriend een hele dag in de miezerende regen aan een nieuwe afspanning zijn bezig geweest. Ik denk dat deze ons Schimmeltje enkele maanden heeft tegengehouden. Als het al zo lang was…

Dit zijn enkele foto’s van haar vorige ontdekkingstocht. Volgens mijn computer was het in september…
CIMG3043

CIMG3047

CIMG3065
Kleine pony in een heel grote wei…
CIMG3078
De nieuwe afspanning, nu met dubbele draad en houten palen.
CIMG3082
Die uiteindelijk toch niet goed genoeg was, hoofd naar beneden, onder de laagste draad en trekken, trekken, trekken, tot ze eronder door ging!! Met dit mooie beeld als resultaat. Schimmel die daar schuldbewust staat en mijn vriend die heel erg boos was… Het stukje afspanning dat daar op de grond ligt was een overschotje van een ander stuk afspanning. Maar dit konden we niet gebruiken omdat het te kort was (we hadden zo’n 50m nodig) en bijkopen was niet meteen een optie, want dit soort afspanning is heel erg duur!
CIMG3086
Dus hebben we extra afspanning gekocht, die groene draad die je hier bijna niet ziet. Die blauwe stokjes waren even een noodoplossing, en hebben we de dag erna weggehaald.
Schimmel snapt niet goed wat er nu net gebeurd is…
CIMG3095
Wat hebben jullie nu gedaan??!
CIMG3099

CIMG3097
Een boze pony was het resultaat en ik was ook weer een 150 euro armer.
150 euro slecht besteed blijkbaar aangezien het niet genoeg was om mijn pony binnen te houden…
Hoewel. slecht besteed is niet echt juist. Niets is echt weggesmeten, de houten palen gebruiken we opnieuw en de draad kan opzijgezet worden totdat we die ooit nog eens nodig hebben, haha.
CIMG3101

Maar nu heeft ze dus die hele afspanning afgebroken. De draad helemaal losgetrokken en zelfs de palen uit de grond getrokken. De houten palen die we met wat snelbeton hadden vastgezet.

Mijn opa vroeg me of het kon zijn dat ze zo hevig was door die ontstekingsremmers. Normaal niet natuurlijk, maar als ze minder pijn heeft, kan dat er wel voor zorgen dat ze wat meer ronddartelt natuurlijk. Maar mijn pony gebruikt die herwonnen bewegingsvrijheid niet om mooi door de wei te galopperen. Nee! Zij wil er de wereld mee gaan ontdekken!
Nu zou je kunnen zeggen, laat dat beestje toch gewoon lopen, dat kan toch geen kwaad? Maar het is gewoon niet goed voor 1 pony om op zo’n groot stuk weide te staan. Want het andere stuk van de wei is bijna 3 keer zo groot als het stuk waar ze nu op stond en dat is gewoon teveel.
Ook zou je haar dan niet meer kunnen zien lopen, behalve als je zelf helemaal tot achter in de wei loopt.
En langs de achterkant van de wei ligt de parking van een lagere school. En ik vind het op zich niet erg dat er kinderen aan mijn pony komen, helemaal niet. Maar ik heb er wel problemen mee als ze haar vanalles gaan geven van snoep en koekjes. En ook wordt er superveel vuil in de wei gegooid daar! Niet echt optimaal.
Nee, ik heb liever dat ze wat dichterbij en in het zicht staat…

Dus straks gaan we richting pony om de nieuwe afspanning te zetten, die mijn oude en versleten pony weer binnen kan houden!
Gelukkig geven ze droog weer vandaag!

Groetjes,
Isabelle

One thought on “Op ontdekkingstocht, opnieuw

  1. Pingback: De 3e afspanning op 1 jaar tijd… | Ik Ben Nu

Geef een reactie

