Kerst inspiratie: Advent

Vanaf nu tot Kerstmis komt er elke week nog een post online met Kerst inspiratie!
Met elke week een ander thema.
Zo zijn we binnenkort helemaal klaar voor Kerstmis!
Je kan alle posts hier bekijken.

Vandaag:

advent

De Advent, iets typisch voor Kerst.
Je hebt adventskalenders, adventskransen, adventskaarsen, …

Ik moet wel toegeven, het is de eerste keer dat ik hieraan ga meedoen.
Reden?
Omdat ik hou van Kerstmis en dit is een fijne manier om af te tellen.
En gewoon omdat er zoveel leuke ideeën zijn!

*

Adventskalenders

Adventskalenders zijn er in alle vormen en maten!
Sommigen gebruiken enveloppen, anderen doosjes of lege rolletjes toiletpapier, …
Ook de inhoud van de kalenders verschilt, bijvoorbeeld snoepjes, kleine cadeautjes, een quote, een foto, een opdracht, een versiering voor de Kerstboom, …
Er zijn zo veel mogelijkheden en je kan er werkelijk alle kanten mee op!

Als je hem zelf wil maken, kan je gaan voor iets heel erg simpel of iets waar je wat meer werk in moet steken.
Of je kan hem gewoon ergens kopen, ik heb er bijvoorbeeld pas nog deze en deze in de Hema gezien!

De keuze is helemaal aan jou!

Maar om je een beetje op weg te helpen, heb ik er hier een aantal op een rijtje gezet!
Als je op de foto’s klikt, kan je ze groter bekijken.
Onderaan staan de links naar de originele websites, voor zover ik die terugvond!

eentweedrieviervijf
1 – 2 – 3 – 4 – 5 – 67 – 8 – 91011

*

Adventskaarsen

Als ik het goed heb, zijn de adventskaarsen met z’n vieren en deze worden de 4 zondagen voor Kerstmis aangestoken. De eerste op de eerste zondag (duh), de tweede zondag wordt nummer 1 en 2 aangestoken, enzovoort.
Hierdoor is de lengte van de advent altijd anders, want je moet dus 4 zondagen in de advent hebben.

Het fenomeen van de adventskaarsen is eigenlijk afkomstig uit het christendom en ik moet toegeven, ondanks het feit dat ik gedoopt ben, mijn eerste communie en vormsel heb gedaan én heb gewerkt in een katholiek rusthuis, ben ik echt niet gelovig. Echt niet.
Ik heb respect voor wie dat wel is, zolang zij toch in zekere mate respect hebben voor het feit dat ik atheïst ben. En tot zover mijn geloofsovertuiging, of gebrek daaraan.
Maar dus, ik ga lekker een soort van hypocriet doen en toch de advent vieren, op mijn manier, haha!

Waarom adventskaarsen zetten?
Omdat kaarsen super gezellig zijn!
En het is een (tweede) leuke manier om af te tellen naar Kerstmis!!

Hier zijn mijn favorieten:
Als je op de foto’s klikt, kan je ze groter bekijken.
Onderaan staan de links naar de originele websites, voor zover ik die terugvond!

Fotor1120174128Fotor1120174846Fotor1120175727Fotor112018023
1 – 2 – 3 – 4 – 5 – 6 – 78 – 9 – 10111213

Binnenkort begin ik aan mijn eigen adventskalender, deze komt zeker nog online.
Ook mijn adventskaarsen gaan onderwerp worden van een hoop foto’s eens de advent begint
(en dit is heel gemakkelijk toevallig op 1 december)!!

Ik hoop dat jullie het mooi vonden en ideeën hebben kunnen opdoen!

Doe jij mee aan de advent met kaarsen en kalenders?
Alle reacties zijn welkom!

Fotor1120113049

Groetjes,
Isabelle

*

Ik hoor trouwens net op de radio dat er in het zuiden van ons Belgenlandje een beetje sneeuw voorspeld is voor vanavond!!

4 thoughts on “Kerst inspiratie: Advent

  1. Pingback: Kerst Inspiratie | Ik Ben Nu

  2. Leuk! Dit jaar heb ik voor het eerst een advent krans met mijn vriend. Ik vindt de gedachte erachter mooi en brengt wat mij betreft net iets meer kerstgevoel naar boven 🙂

    • Oh leuk! Dan kan je volgende week zondag al de eerste kaars aansteken!
      Alles om voor meer Kerstsfeer te zorgen he!!

      Op de een of andere manier stond je reactie bij spam. Ik weet niet goed hoe dit komt, misschien hebt ik wel fout geklikt ofzo… Maar ik lees het dus nu pas, oeps…

Geef een reactie

