Voorbereiding: Halloween Verjaardagsfeestje

Donderdag 31 oktober was het zover! Mijn vriendje werd 29 en dat werd naar goede gewoonte gevierd met een groot halloweenfeest!!

Hier volgen de foto’s van de vele voorbereidingen die ik gespreid had over een hele maand om mezelf wat te sparen en niet alles op het laatste moment te moeten doen!!
Sommige foto’s zijn wat klein, maar als je erop klikt, krijg je de grote versie!!

Chocoladelollies maken! Spookjes en mummies. Ze waren een echt succes op het feestje!!
Fotor01031122143
Deze leggen zichzelf wel uit denk ik?
Chocolade smelten, chocolade uitsmeren, chocolade versieren, chocolade weer hard laten worden en dan snoepen!
Simpel toch?!

Monsterpudding!!
Fotor1102110011
1. koop doorzichtige plastic bekertjes en teken er gekke gezichtjes op
2. maak pudding. veel pudding
3. voeg kleurstof toe en maak zo de mooiste, gekste, meest vieze kleurtjes
4. wacht tot de pudding wat afgekoeld is, anders smelten je bekertjes zoals op deze foto
5. vul alle bekertjes en laat volledig afkoelen
6. doe er hagelslag of ander strooisel op en klaar!!

Geen idee welke naam ik deze moet geven? Laten we het houden op:
Oud Papier
Fotor110211121
1. druk op wit papier de tekst af die je wil en scheur de randen eraf
2. zet een kopje ondrinkbare koffie (dus 3 lepels instantkoffie met evenveel warm water) en smeer hier je papier mee in.
Hoe meer instantkoffie, hoe donkerder het effect.
Als je er nog wat instantkoffie overheen sprenkelt krijg je nog donkere vlekken bij op je papier
3. leg je papieren op een vel bakpapier
4. ‘bak’ deze in de oven op een zeer lage temperatuur voor enkele minuten tot ze helemaal droog zijn.
Blijf dicht bij je oven en controleer tussendoor even, je wil geen brand stichten!
5. Als ze droog zijn, zijn ze ook helemaal klaar, je kan nog steeds met een aansteker voorzichtig de randen eraf branden om de pyromaan in jezelf nog even los te laten, maar ik vond dit niet nodig.

Je kan natuurlijk ook je creativiteit nog meer de vrije loop laten en in plaats van de tekst gewoon uit te printen, hem zelf tekenen zoals ik bij deze deed:
Fotor1102113231
Met dit als eindresultaat:

Heel erg mooi, maar toch net iets te veel werk voor iets dat je na 1 avond toch weer in een doos wegstopt..

Grafstenen



Gewoon aan de slag gaan met grote stukken karton, veel verf en dan je hersenen een beetje laten werken om zo een leuk opschrift te verzinnen.
Ik ging voor: Prince ‘not so’ Charming, Here lies dear old Jack en Forever Sleeping Beauty.
Dit om in het Disney/sprookjes thema te blijven!

De Alice in Wonderland pijlen

Die zijn de avond zelf aan een bezemsteel vastgeplakt en in de gang aan de deur gezet.

De íngrediëntenpotten

Gewoon een tijdje al je glazen potten verzamelen (dit doen wij sowieso) en die vullen met ‘vieze’ dingen.
Ik gebruikte een plastiek spin met valse spinnenweb, kleine stukjes papier die ik net zoals hierboven met koffie doordrenkte en zo heb laten drogen en pingpongballetjes met ogen erop getekend.
Ik heb er later nog labels opgeplakt, o.a. Dried Troll Skin en Cyclops Eyes.

Spreukenboeken

Hier liggen ze nog te drogen.
Ik heb eerst mijn boeken ingekaft met oud krantenpapier
(Ik ben zo een persoon voor wie boeken heilig zijn, zelfs de stomste boeken en de boeken die ik nooit zal lezen… Dus ik wou niet zomaar een boek volsmeren met verf!),
Dan heb ik met verf (je kan ook lijm ofzo gebruiken) op de boeken getekend
(een spinnenweb met spin en een doodshoofd met POISON eronder geschreven)
Dit heb ik dan heel erg lang moeten laten drogen en dan heb ik eroverheen geverfd.
Om de tekeningen te accentueren, ben ik over die lijnen lichtjes met gouden verf gegaan.

Ik was best wel trots op mijn boeken!
En een leuk detail, het waren allemaal sprookjesboeken!

Dan had ik nog mijn skelet, waar ik ook echt belachelijk veel werk aan gehad heb…

Gewoon uit karton gesneden en dan wat knoeien met verf!!

Mijn fantastische Jack ‘o’ Lantern
Fotor0103112141
Met deze kon ik weer iets van mijn herfst-to-do-lijstje schrappen!!

Ik denk dat dat het zo ongeveer was… Genoeg wel he?
Hier ligt alles verzameld op de eettafel

En dan was het tijd om alles te versieren!!

eimagehqthaw

Met gebruik van heel veel led-theelichtjes en wat kerstlichtjes, was het een lekker donker sfeertje.
Het perfecte recept voor een fijn halloweenfeestje!!

En de grootste beloning waren de complimentjes die ik kreeg voor de versiering op het feestje zelf!!

De foto’s van het feestje zelf probeer ik later vandaag of morgen nog te posten!!

Laat weten wat jullie hiervan vinden!! Alle reacties zijn welkom.

Groetjes, Isabelle

5 thoughts on “Voorbereiding: Halloween Verjaardagsfeestje

    • Ik heb heel veel complimenten gekregen, iedereen vond dat het er erg goed uitzag! Ik vind het vooral goed dat ik toch wel redelijk wat geld bespaard heb door vanalles zelf te maken. En alles gaat gewoon netjes de garage in tot volgend jaar!

  1. Pingback: 1 maand online! | Ik Ben Nu

Geef een reactie

