27 oktober in foto’s

Het is al weer eind oktober en dus werd het dringend tijd om onder andere ons terras op te ruimen.

Ons kleine terrasje heeft de hele zomer vol gestaan met prachtige bloemen en lekkere groenten.

Fotor0102983454

En hier kan je zien dat het echt wel een terrasje is, want ik stond in de deuropening als ik de foto nam.

Maar nu begonnen al die mooie planten er steeds triester en triester uit te zien. Dus al die eenjarigen moesten eraan geloven en mijn vriend begon aan het opruimen van het terras. De laatste worteltjes en uitjes werden geoogst (Deze waren mijn idee in de lente en niemand geloofde dat ik er iets van zou hebben, heb ik even het tegendeel bewezen!), maar ook onze peperplant zorgde nog voor een twintigtal pepers die nu liggen te drogen. Er zijn natuurlijk enkele planten die de winter wel zouden moeten doorkomen. Mijn fantastische vetplantjes (linksonder) , verhuizen als het kouder wordt naar binnen!

Fotor01028224144

Dan was het tijd om Mieltje een bad te geven. Een heel werkje, dat ze na 10 minuten meestal niet meer zo leuk vind. Maar met genoeg lekkers als afleiding en teamwork, gaat het nog net snel genoeg vooruit.
Op de foto linksboven staat ze nog heel vuil en schuldbewust te kijken. Op de andere foto’s is ze al gewassen, blink blink! Rechtsonder is ze al aan het genieten van een droge schone stal vol vers hooi en stro!

Fotor01028224631

En ’s avonds hebben we genoten van heerlijk gebakken aardappeltjes uit de oven met verse kruiden!
Op de foto rechtsboven zie je hoe wij een deel van onze rode pepers gebruiken. We rammen ze allemaal in een flesje olijfolie, samen met wat look, laurier, rozemarijn, … en laten dit een tweetal weken trekken. Het resultaat een heerlijke kruidenolie, die met de tijd alleen maar intenser en lekkerder wordt!

Fotor01028223627

Bedankt voor het lezen! Alle reacties zijn welkom!!

Groetjes,
Isabelle

5 thoughts on “27 oktober in foto’s

    • Ja, we hadden echt vanalles en nog wat staan! Tomaten, paprika’s, wortelen, ajuin, komkommer, aardbeien, frambozen en veel kruiden! En op zich was het niet zo heel moeilijk om te onderhouden, maar je moet er wel tijd in steken.Maar dat was het voor mij helemaal waard als je dan kan genieten van zelfgekweekte groenten!

      • Ik ga volgend jaar (2014) ook een tuintje aanleggen op ons terras! Kan al niet wachten! Maar frambozen, hoe doe je dat? Is dat geen struik?

      • Ja dat is inderdaad een struik. Die staat in een hele grote bak. Er stonden ook bramen in, maar daar is niets op gekomen en die is doodgegaan om de een of andere reden.

  1. Pingback: 11 november in foto’s | Ik Ben Nu

Geef een reactie

