Op de post

Toen ik zo’n 10-11 jaar oud was had ik 2 pennenvriendinnen. Ik heb een hele tijd met ze geschreven, met een van hen zelfs tot mijn 15e ofzo. Maar dan is het verwaterd, om verschillende redenen waarschijnlijk… Ik denk dat vooral de leeftijd  -15 en pubertijd horen meestal samen- en de opkomst van het internet -msn en hotmail- hier mee te maken hadden.

Maar nu vond ik dat het tijd was op pen en papier er terug bij te nemen! In dit digitale tijdperk is dit de enige post die ik ontvang: de o zo fijne rekeningen, reclame en mijn maandelijkse pakketje lenzen. En daar stopt het dan ook, jammer genoeg. Veel post, maar niets fijn, persoonlijk en handgeschreven te vinden! Dus ging ik even op zoek op het wereldwijde web om te kijken hoe ik hier verandering in kon brengen.

Mijn zoektocht hoefde gelukkig niet lang te duren (ik kan nogal ongeduldig zijn)! Want ergens in mijn achterhoofd ging er een lichtje branden. Jaren geleden vertelde mijn nichtje me over postcrossing. Ik weet nog dat ze haar kleerkast vol met de meest verschillende postkaartjes had hangen van over de hele wereld! Ik vond het een fantastisch gezicht! Toen ik thuis kwam vertelde ik dit aan mijn mama, maar die zag dit helemaal niet zitten, zomaar je adres weggeven aan vreemden en dan al die kaartjes en postzegels die je moest kopen. Ze was onvermurwbaar, dus geen postcrossing voor de 10 jaar jongere ik. En zo werd het idee opzijgeschoven, tot ik het nu in een van de stoffige hoekjes van mijn hersenen opdiepte.

De website was gemakkelijk terug te vinden. Ik schreef me meteen in en vroeg 3 adressen op. Het eerste was in Duitsland, het tweede in Rusland en het derde in Israël.
Dan kan je op die personen hun profiel gaan bekijken of ze bepaalde interesses hebben.
Eentje vroeg bijvoorbeeld om een kerstkaartje op te sturen, de ander vroeg om iets te schrijven in mijn taal en dit dan te vertalen naar het Engels.

Dus op naar de winkel om kaartjes te kopen!
Deze zijn allemaal van de Hema. Ik had geen tijd om naar een andere winkel te gaan (lees ik wou niet nog enkele dagen wachten voordat ik mijn kaartje kon versturen)
kaarten
De volgende keer dat ik in Leuven ben, ga ik langs bij de Picarto, dit is echt een heel klein en fijn winkeltje vol met kaartjes!

En dit zijn de kaartjes die ik gekozen heb (het kerstkaartje had ik nog liggen):
post
Het Hoera!-kaartje koos ik omdat het mijn allereerste postcrossingkaartje was 🙂 Hij vroeg ook om een schattig of kinderlijk kaartje, dus werd het die.
Straks gaan ze op de post. Hoera!

Maar dit vond ik nog niet genoeg.. Het is allemaal wel heel fijn en ik weet 100% zeker dat is leuke, originele, mooie en grappige kaartjes zal ontvangen, maar voor mij was het nog niet genoeg. Ik wou echt schrijven!!
Dus ik zocht nog even verder en na heel erg veel fantastisch leuke dingen over snailmail te lezen en te bekijken, schreef ik me in op InterPals. Ook dit ging weer zeer snel en gemakkelijk en de inschrijving is helemaal gratis. De website heeft een handige zoekfunctie waarmee je gericht een penvriend(in) kan zoeken.

Ik schreef vandaag al mijn eerste brief aan een meisje uit Polen. Ben een hele tijd bezig geweest met mijn brief in elkaar te knutselen, geïnspireerd door alles wat je terugvindt op internet over snailmail. Maar ik ben vergeten een foto te nemen en de enveloppe is al dichtgeplakt.. Sorry! Er komen hopelijk nog genoeg creatieve en geïnspireerde brieven!!

Wel heb ik een foto van de buitenkant:
ERHEAA

Straks gaan ze allemaal op de post!
wefef

Ik vond vele leuke ideeën op Pinterest en via instagram, maar ook hier:
Snailmail magazine
Ankepanke
Nikki Dotti
Dus zeker een kijkje gaan nemen!

Ik ben nog op zoek naar iemand om mee te schrijven uit België of Nederland. Mijn Engels is goed, maar in het Nederlands gaat het toch allemaal iets vlotter, spontaner, natuurlijker, ..
Als je geïnteresseerd bent, mag je altijd iets laten horen!!

Doe je zelf ook aan postcrossing of snailmail? Alle reacties, tips en tricks zijn welkom!

Groetjes,
Isabelle

2 thoughts on “Op de post

  1. Hi! Wat ontzettend leuk dat je het virus ook hebt opgevangen haha. Ik doe het nu ook een tijdje en ik vind het ook zo ontzettend leuk! Ben benieuwd naar je snailmail, ga je alles uploaden??

    Liefs Anne

Geef een reactie

