Gedachten In Oktober

Op dit moment zit ik met een kommetje Rice Krispies en 2 lekker warme dekentjes opgekruld in de zetel.

Het weer is plots omgeslagen. Van een heerlijke nazomer zijn we in de herfst terechtgekomen. De dagen zien er donkerder uit, de temperatuur is met zo’n 8 graden gedaald van een heerlijke 20 naar amper 12 graden en dan natuurlijk regen en wind. Maar ja, het zat er natuurlijk aan te komen, we hebben een paar maanden van heerlijke warmte en zonneschijn kunnen genieten, maar nu is het oktober, herfst. En het kan oh zo mooi zijn de herfst… Maar ik zit nu al, na amper 2 dagen herfstweer, lichtjes te snotteren en te hoesten in de zetel. Hoera. Mijn immuunsysteem is niet mijn vriend.
Gisteren had ik ook weer een afspraak in het ziekenhuis. Mijn gewrichten doen nu zoveel pijn dat ik bijna niet meer kan slapen.. Ook weer lichte buikpijn sinds een kleine 2 weken.. Na heel wat overleg tussen dokters en professoren wordt er uiteindelijk beslist de medicatie terug op te starten en daarbij nog een paar weken Medrol (cortisone) te geven voor de gewrichtspijn. Dus vanaf volgende week zit ik weer om de 2 maanden een halve dag in het ziekenhuis voor mijn infuus Remicade.. En nu hopen dat het helpt. Zou binnen de week minder pijn moeten hebben met de Medrol, dus fingers crossed!

Na het ziekenhuisbezoek en voordat ik na de kinesiste moest, zijn we nog snel Leuven ingegaan voor een cadeautje voor mijn vriend zijn mama, ze is verjaard deze week en we gaan er vandaag bij langs. Ik hou ervan geschenkmandjes te maken! Dus ook voor haar een klein mandje:
CIMG3348
In het mandje:
3 verschillende soorten thee (appel-kaneel, zoethout-munt en perzik)
een kruidenmix voor aardappelen van de Oil and Vinegar
Arnica massageolie van Weleda (goed voor pijnlijke spieren)
2 soorten honing

Een aantal dingen had ze zelf gevraagd, de rest hebben we zelf bij aangevuld!

Een andere geschenkmand die ik onlangs maakte, was voor de verjaardag van mijn broer zijn vriendin, Nathalie:
geschenk
Hierin: een notitieboekje, pennen, potloden, post-its, paperclips, chocolade en gezichtsmaskers. Het was een mandje met een thema, want Nathalie is een een advocate, vandaar de keuze in chocolade en ze is een boek aan het schrijven, vandaar het schrijfmateriaal. Maar ook een beetje omdat ik weet dat ze een pennenverzamelaar is.

Ik hou er dus wel van om cadeautjes te kopen, samen te stellen en in te pakken.. Ik kan al niet wachten tot Kerstmis!!
Als je net zoals ik uitkijkt naar de feestdagen, is dit een leuke website.
Je kan er de dagen, uren en minuten aftellen tot Kerst!!

Maar nu nog even genieten van de Herfst met zijn mooie kleuren, want het heeft toch allemaal zijn charmes.
Waarom ik hou van de herfst?
De warme truien, dikke sjaal, allemaal laagjes over elkaar heen,
sweaters
thuis kaarsjes aansteken, warme thee en chocolademelk drinken, opwarmen met een kop verse soep, wegkruipen onder een dekentje in de zetel, genieten van een goed boek of een mooie film,
theaaaaa
de geur en het geluid als je door de gevallen bladeren wandelt, …
herfst
Ik vind de herfst een van de mooiste seizoenen. Het is een mooi afscheid van de zomer..

Waar genieten jullie van in de herfst?

Groetjes,
Isabelle

2 thoughts on “Gedachten In Oktober

Geef een reactie

